به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: یکی از این طرح ها شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است که کار شناسایی این افراد از خرداد تا مهر امسال انجام می شود.
وی گفت: در سال تحصیلی 97-96 بالغ بر یک هزار و 100 دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و به کلاس درس بازگشتند.
استاندار خوزستان افزود: طرح بورس تحصیلی و حمایت تحصیلی از دانش آموزان مناطق کم برخوردار
،از دیگر طرح هاست که برنامه ریزی شده بالغ بر یک هزار دانش آموز زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
وی بیان کرد:در این طرح کمتر از اعتبارات دولتی استفاده می شود و از حمایت و کمک مردمی برای ادامه تحصیل این دانش آموزان استفاده می شود.
وی طرح سومی که در برنامه کاری استانداری و آموزش و پرورش قرار گرفته است را کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان مناطقی که تا مقطع ابتدایی مدرسه دارند، بیان کرد.
شریعتی گفت: در این طرح بیشتر از دختران این مناطق که به دلیل مسایل مختلف خانواده های آنها اجازه ادامه تحصیل را در دیگر مناطق به دلیل طولانی بودن مسیر بعد از مقطع ابتدایی نمی دهند حمایت می شود.
استاندار خوزستان تهیه وسایل تردد برای این دانش آموزان و یا ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی را از جمله راهکارهای این طرح عنوان کرد.
وی ضمن اعلام آمادگی استانداری خوزستان برای اجرای آموزش از راه دور گفت: در این روش می توان تبلت هایی را در اختیار دانش آموزان مناطق کم برخوردار قرار داد تا به تحصیل خود ادامه دهند.
استاندار خوزستان اولویت در این طرح را برای دانش آموزان دختر که در سال آخر مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و احساس ناامیدی برای ادامه تحصیل را دارند عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: اوقات فراغت دانش آموزان باید به صورت علمی مدیریت شود و در این بازه زمانی باید مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموزش داد.
شریعتی افزود: فرمانداران ، شهرداران و مسئولان مربوطه در نشست های برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خوزستان حضور فعال داشته باشند و از امکانات اداره کل ورزش و جوانان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود.
وی گفت: اوقات فراغت تنها مربوط به فصل تابستان نیست و در کل سال باید برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کرد.
وی همچنین کسب مقام اول تیم کشتی دانش آموزان خوزستان را که در مراکش برگزار شد تبریک گفت.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.