حسن کریمی روز دوشنبه در همایش بهینه سازی مصرف برق در سالن امام رضا(ع) مناطق نفتخیز جنوب در اهواز اظهارداشت: نیازمند یک حرکت جهادی در زمینه مصرف انرژی هستیم زیرا امسال بیشتر نیروگاه‌ های برق آبی در مدار نبوده و توان برآورده کردن نیاز خوزستان را ندارند.
وی ادامه داد: برای دقت در مصرف انرژی در تابستان امسال، بار مصرفی ادارات اهواز در زمان تعطیلی پایش شده و همه ساختمان‌ های اداری موظف هستند پس از تعطیلی، برق مصرفی خود را 90 درصد کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:چهار هزار مگاوات برق مورد نیاز خوزستان از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین شده و برای تامین حدود چهار هزار و 500 مگاوات دیگر انرژی، نیازمند کمک بخش‌ های دیگر تولید انرژی هستیم.
کریمی برنامه کاهش مصرف انرژی را کوتاه مدت و برای تابستان عنوان کرد و افزود:کاهش ساعت اداری در تابستان از سوی مدیریت بحران با هدف ذخیره انرژی صورت می گیرد و با در مدار بودن سیستم‌ های سرمایشی، به این هدف نمی رسیم.
وی اظهارداشت:تابستان پارسال با کاهش ساعت اداری، مصرف برق در سطح شهر اهواز 75 مگاوات و در خوزستان حدود 200 مگاوات کاهش داشت.
وی گفت: این شرکت اقداماتی برای راه اندازی مرکز کنترل انرژی به صورت آنلاین انجام داده که از این طریق، بار لحظه ‌ای مشترکان به ویژه بخش اداری با نصب چندین کنتور هوشمند رصد می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز سهم این شرکت در پیک تابستان پارسال،2 هزار و 513 مگاوات و مجموع بار شبکه برق اهواز بالغ بر سه هزار و 183 مگاوات بوده که از نیمی از برق های منطقه ای کشور بیشتر است.
گفتنی است اختلاف مصرف برق در خوزستان در زمستان و تابستان 2 هزار مگاوات بوده در حالی که مصرف برق تابستانه بسیاری از شهرهای کشور کمتر از 2 هزار مگاوات است.
پیک بار مصرف برق کلانشهر اهواز به اندازه مجموع مصرف برق در کلانشهرهای اصفهان و مشهد است.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.