علیرضا ایزدی در حاشیه اختتامیه نخستین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل تلاش میراث فرهنگی استان و بخش خصوصی و مدیریت موزه هنرهای معاصر بوده و امید است با ارتقای کمی و کیفی آن، شاهد رونق و توسعه پایدار گردشگری در استان باشیم.
وی افزود: با حمایت استاندار خوزستان بتوانیم دو رویداد بزرگ را در سال 97 در بحث صنایع دستی و هنرهای سنتی و در پاییز و جشنواره سراسری گردشگری را در زمستان داشته باشیم تا بخشی از دغدغه بزرگ ما برای نشان دادن چهره ای دیگر از خوزستان به بار بنشیند.
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان باید در تقویم سالیانه میراث گنجانده شده و نیم نگاهی به این نوع نمایشگاه ها در سطح استان داشته و در سطح ملی نیز با قدرت شرکت کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه بین المللی نیز برای معرفی استان خوزستان به عنوان پایلوت مناسب به ویژه در فصولی که دیگر استان ها به واسطه موقعیت اقلیمی درگیر موضوع نیستند، می توانیم در گردشگری زمستانه محوریت را در کشور داشته باشیم.
ایزدی یادآور شد: شرط لازم و کافی بودن اثرگذار این نمایشگاه، استمرار این موضوع است که بتوانیم آن را در تقویم سالیانه گنجانده و با قدرت و بیشتر گام برداریم.

موزه هنرهای معاصر پتانسیلی برای عرضه هنرهای استان است
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان همچنین در پاسخ به پرسش دلیل برگزاری این نمایشگاه در محل موزه هنرهای معاصر عنوان کرد: این فضا ثروتی متعلق به خوزستان بوده و باید از این فضایی که استفاده نمی شود، نهایت استفاده را ببریم.
وی ادامه داد: این فضا یک فضای نمایشگاهی برای معرفی هنرهای استان بوده و خوب است گهگاهی هم چنین برنامه هایی برگزار شده و همه هنرمندان حضور داشته باشند.
ایزدی در پاسخ به این پرسش که آیا موزه هنرهای معاصر کاربری برگزاری نمایشگاه دارد، تاکید کرد: این سالن بی نظیر پتانسیل زیادی داشته و من مشکلی برای برگزاری این نمایشگاه در این محل نمی بینم و اگرچه دغدغه هنرمندان هنرهای تجسمی قابل درک بوده ولی قایل شدن انحصار را مناسب نمی دانم.
وی ادامه داد: هنرمندان هنرهای تجسمی استان مانند سایر کشور باید فضای بهتری داشته باشند تا هنر خود را به نمایش بگذارند ولی افراد حاضر هم هنرمند هستند باید از فرصت پیش آمده برای اختصاص دو روز در سال به هنرمندان صنایع دستی و افراد بخش خصوصی استقبال کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به کمبودهای نمایشگاه بیان کرد: از 100 به این نمایشگاه 20 هم نمی دهم زیرا با آن چه در ذهن ما و حق خوزستان بوده فاصله زیادی دارد ولی باید تلاش کنیم این داشته ها را نیز از دست ندهیم.
وی درخصوص حضور نداشتن موسیقی برخی اقوام در نمایشگاه گفت: خوزستان خواستگاه تمدنی ایران زمین بوده و همه اقوام کشور باید در این جا اجرا کنند ولی زمان و بودجه اندک باعث شد تا در اجرای ایده آل خود با محدودیتی هایی روبرو باشیم.
ایزدی همچنین از افتتاح سرای افضل شوشتر به عنوان بازارچه صنایع دستی در روز سه شنبه خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا برنامه ها برای معرفی هنر اقوام مختلف استان ادامه یابد.
/6002/7148
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.