به گزارش ایرنا جلیل مختار شنبه شب در نشست بررسی مشکلات بهداشتی درمانی با حضور وزیر بهداشت در سالن اجتماعات هتل کاروانسرای آبادان افزود: بازسازی40 مرکز و خانه بهداشت از اقدامات خوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آبادان است و برای تکمیل و نوسازی هشت مرکز بهداشت و درمان دیگر در آبادان نیاز اعتبارات خاصی است.
مختار به تکمیل مرحله نخست بیمارستان اروندکنار بعد از 27 سال اشاره کرد و گفت: این کار از اقدامات مثبت دولت در محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار است.
مختار گفت: رشد شاخص ها و زیرساخت بهداشتی و درمانی در منطقه خوشحال کننده است و نوید بخش ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه است.
دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه تاکید کرد و گفت: جذب هیات علمی در حوزه پزشکی در منطقه باید افزایش یابد.
عامر کعبی با بیان اینکه با کمبود هیات علمی در استان مواجه هستیم گفت: در 2 سال اخیر با همکاری منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان کارهای خوبی در نقطه صفر مرزی در ارتقای شاخص های سلامت انجام شده است.
کعبی گفت: اختصاص سهمیه های خاص برای دانش آموزان ابتدایی و جذب در رشته های پزشکی از خواسته های مردم است و حجم بالای عقب ماندگی با توجه منابع استان از رتبه خوبی برخوردار نیست.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی روند تجهیز بیمارستان ها در منطقه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در برخی بخش ها نیاز به تسریع در کارهاست.
کعبی گفت: تسهیل در جذب دانشجویان خارجی و تعریف تعرفه های خاص در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی دیگر از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سلامت دومین شاخص بعد از امنیت است و ارتقای این شاخص نیازمند تلاش بیشتر مدیران است.
غلامرضا شرفی گفت: در کنار پزشکی آکادمیک باید از طب سنتی برای ارتقای شاخص های پزشکی بهره بگیریم.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در این نشست با بیان اینکه وزیر بهداشت نگین وزیران دولت دوازدهم در عمل کردن به فرمایشات رهبری است گفت:تعداد مراکز بهداشتی و سلامت آبادان کم است و رفع این مشکل نیازمند همراهی همه دستگاه هاست.
وی به توریست سلامت و حضور بیماران عراقی در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این امر می تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد.
امام جمعه آبادان با بیان اینکه نگاه عدالت محوری و حرکت درمان را باید همگانی کنیم گفت:دولت به کمک خیرین سلامت هم نیازمند است و آنها می توانند کارهای دولت در این بخش را کامل کنند.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی شنبه شب به منظور بهره برداری از چند طرح بیمارستانی و درمانی در خوزستان از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد این استان شد.
در روز دوم سفر وزیر بهداشت، درمانگاه شهر دارخوین ، ساختمان سی تی اسکن بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان،کلینیک ویژه تشخیصی درمانی شادگان و چند طرح دیگر در اهواز و دشت آزادگان بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
7100/7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.