معاون عمران وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:تندباد جمعه شب موجب شکستن تعدادی درخت کهنسال ، تعدادی تابلوی تبلیغاتی بزرگ از جمله تابلوی ورودی شهر دزفول شده و به تجهیزات دانشگاه صنعتی جندی شاپور نیز خسارت وارد کرده است.
عبدالحسین پوررکنی با بیان اینکه میزان خسارت وارده در دست بررسی و بازدید میدانی است گفت:علاوه بر این چندن تیر برق نیز در جاده دزفول - اندیمشک سقوط کرده است.
محمد ابوالحلاج معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه تندباد کل منطقه را فرا نگرفته خوشبختانه خسارت ها فقط در مناطقی بوده که تندباد رخ داده و دیگر مناطق دچار خسارت نشده اند.
وی افزود:پایه های برق فشار قوی جنب دانشگاه جندی شاپور دزفول بر اثر تندباد دیشب سقوط کرده و تابلوی ورودی شهر دزفول نیز آسیب دید.
وی گفت:تندباد دیشب بیشتر در مناطق سوم شعبان ، آزادگان و عرض جاده دزفول - اندیمشک رخ داده و خسارت زده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:طبق برآورد اولیه تندباد و بارندگی جمعه شب بین هفت تا 10 میلیارد ریال به ساختمان ، تاسیسات و تجهیزات مخابراتی این دانشگاه خسارت وارد کرده است.
فخرالدین ترابی زاده افزود:بر اثر تندباد و بارندگی دیشب،حدود 400 اصله درخت در فضای سبز دانشگاه از ریشه کنده شده، تعدادی کولر از پشت بام ساختمان های این دانشگاه از جا کنده شده و به پائین پرتاب شده اند ضمن اینکه تابلوهای زیادی در محوطه دانشگاه سقوط کرده و دکل مخابراتی دانشگاه نیز کاملا نابود شده و ضمن سقوط در فضای سبز به شیشه های اطراف خسارت زده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اضافه کرد:افزون بر این خسارات ، تیرهای برق تامین کننده برق دانشگاه صنعتی جندی شاپور در تندباد از جا کنده شده و برق این دانشگاه قطع است که با تلاش صورت گرفته و استفاده از ژنراتور برق دانشگاه و سامانه سلف سرویس و رایانه ها وصل شده تا برگزاری کلاس های درس ممکن شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برق و تلفن دانشگاه قطع است گفت:باران به ساختمان های این دانشگاه نیز خسارت وارد کرده و نفوذ باران باعث آسیب به سیستم های آزمایشگاهی الکترونیک،مکانیک و عمران شده است .
ترابی زاده با بیان اینکه برآورد قطعی میزان خسارت ها در دست بررسی است افزود: نشست مدیریت بحران شهرستان دزفول با حضور نماینده فرماندار در دانشگاه برگزار شده و خسارت وارده در حال بررسی است.
تندباد با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت جمعه شب دزفول را در نوردید.
6068/7278
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.