حجت اله آریایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود:دزفول در هفته جاری میزبان 21 گردشگر از کشورهای آلمان ،انگلیس،نیوزلند و کانادا بود.
وی با بیان اینکه این گردشگران از خانه تیزنو،سوزنگر،حمام کرناسیان،پل ساسانی و قمش دزفول دیدن کردند به استقبال گردشگران اروپایی از سفر به دزفول اشاره کرد و گفت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از 250 گردشگر خارجی که بیشتر آنها اروپایی بودند از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان دزفول دیدن کردند.
حدود 270 هکتار بافت آجری منحصربفرد ، پل 1700 ساله ساسانی ، آسیاب های آبی و نیز رودخانه دز از جمله جاذبه های گردشگری دزفول می باشند.
بافت قدیم دزفول دارای 154 اثر ثبتی و بیش از 200 اثر در شرف ثبت است.
دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است. شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
پل قدیم دزفول حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.
دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) که بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.
آثار برجای مانده این شهر که ظرفیت ثبت جهانی را دارد در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.