اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال و دومین نمایشگاه تخصصی آموزش و صنایع وابسته، شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت 97 با حضور استاندار خوزستان در اهواز افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی اهواز دایر می‌باشد.

بحرینی، معاون اقتصادی استانداری خوزستان طی سخنانی گفت: برای مقابله با معضل اشتغال تمامی امکانات باید بسیج شوند. خوشبختانه در استان خوزستان این مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: تا پایان این ماه، پنجره واحد سرمایه‌گذاری به شکل الکترونیک افتتاح خواهد شد که باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

بحرینی گفت: سال گذشته 27 شورای اشتغال در سطح شهرستان‌های خوزستان فعال شد.

غلامرضا شریعتی نیز در این مراسم گفت: افتتاح این نمایشگاه را در سالی که سال حمایت از کالای ایرانی است تبریک عرض می‌کنم. تمام امکانات استان برای اشتغال، کارآفرینی ، تولید بیشتر و حمایت از کالای ایرانی باید بسیج شوند.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاهی برای معرفی کردن توانمندی‌های استان و هماهنگی باکار آفرینان حائز اهمیت است که باعث گسترش و عمق بخشیدن به فرهنگ کارآفرینی که نیاز استان و جامعه است، می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: کارآفرینی رخ نمی‌دهد، مگر با تراوش ذهنی، خلاقیت فکر، نوآوری و اینگونه نمایشگاه‌ها باعث رونق و گسترش این مسائل می‌شود.

شریعتی بیان نمود: در جوامع دیگر، کارآفرینان که معمولاً10 درصد جامعه هستند، موتور محرک جامعه بوده و نقشه‌ی راه آن جامعه را ترسیم می‌کنند و سایر قشرهای جامعه پشت سر آن‌ها حرکت می‌کنند و نقش گسترده‌ای ایفا می‌نمایند و هدف این نمایشگاه برای شناخت و میدان دادن به آن تعداد معدود از کارآفرینان در استان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر هم جامعه‌ای، آن چهره‌ای که از آن نشان داده می‌شود، چهره‌ی ناامید و مأیوس کننده‌ای باشد، اولین طیفی که از آن جامعه خروج می‌کند همین طیف کارآفرینی است. زدن بر طبل ناامیدی و یاس در استان، باعث خالی شدن جامعه از افراد مولد می‌شود و فضای کسب‌وکار را از بین می‌برد. بعد خود ما می‌شویم منتقد که جامعه بیکاری دارد و متوجه نیستیم که خود ما مسبب این وضع هستیم.پس همه موظفم که جامعه را به‌سوی نشاط و امید هدایت کنیم تا در سرمایه‌گذار و کارآفرین، رغبت ایجاد نمائیم.

غلامرضا شریعتی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دانایی و آموزش شرط اساسی برای توسعه است که خوشبختانه این دو نمایشگاه در کنار یکدیگر و مکمل هم هستند. هم‌زمانی این دو نمایشگاه ان شالله مبنایی جهت نزدیک شدن، دانشگاه و صنعت، علم و تکنولوژی می‌شود. همچنین قرار است در این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌های خوبی جهت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی منعقد شود  و ان شاالله استعداد این استانِ سرشار از ثروت، با ورود سرمایه‌گذاران به فعلیت در بیاید.

IMG_7608IMG_7594IMG_7488IMG_7642

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.