به گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نیروگاه برقابی مارون و سد تنظیمی آریوبرزن شهرستان بهبهان اظهار کرد : اجرای این طرح های بزرگ کار آسانی نیست و از زمان مطالعه تا اجرا نیروهای متعددی به کارگیری می شوند تا بتوانیم به این افتخارات دست پیدا کنیم.
وی افزود: اکنون در دنیایی به هم پیوسته زندگی می کنیم و به برکت فناوری ها دیوارها برداشته شده و در کمترین زمان ممکن همه می‌توانند از تمام اتفاقات روز جهان مطلع شوند ، در این دنیای مدرن دیگر نیازی به جهانگردی و مشاهده دستاوردهای نوین جهانی نیستیم بلکه با ساده‌ترین امکانات می توانیم اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آوریم.
وی تصریح کرد: امروزه می‌دانیم که در زمینه آب و انرژی در دنیا چه اتفاقاتی در دنیا رخ داده و در حال رخ دادن است، براساس آمارهای جهانی هنوز از هر 10 نفر یک نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارد و از هر سه نفر یک‌ نفر به سیستم بهداشتی دسترسی ندارد و هزاران نفر از زنان و کودکان برای رسیدن به آب شرب کیلومترها را طی می کنند.
وی بیان کرد: در سال های اخیر برنامه های مختلفی را در زمینه آب و انرژی از حدود 46 کشور مطالعه و از نزدیک مشاهده کرده ایم .
وزیر نیرو تصریح کرد: اکنون به رغم تمامی پیشرفت ها و کارهای بزرگی که در سطح کشور در زمینه آب و انرژی انجام شده در زمینه ایجاد و افزایش سطح رضایت مندی مردم نمره خوبی نمی گیریم.
وی تصریح کرد: اگرچه در سال های اخیر با کار سخت، پروژه های عمرانی بزرگی اجرا شده اما در زمینه ایجاد تعادل بین طرح ها و متناظر آن رضایتمندی مردم آن گونه که باید تلاش نکرده ایم اکنون هم نباید انگشت اتهام را به سمت گروه و یا نفر خاصی بگیریم بلکه باید در صدد جبران این ضعف باشیم.
اردکانیان اظهار کرد: آب آشامیدنی سالم و سیستم تصفیه فاضلاب و امکان داشتن معیشت مناسب و متناسب با آداب و خلق و خوی شهرها در بخش های مختلف حق مسلم مردم است .
6002/7152
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.