به گزارش ایرنا عزیزالله شهبازی پنجشنبه در جلسه هماهنگی سفر سفیر برزیل به آبادان اظهار کرد:هدف سفر 2 روزه سفیر برزیل به آبادان آشنایی با فرهنگ بومی مردم و علاقمندی مردم این شهر به کشور و فوتبال به سبک برزیلی عنوان کرد.
وی افزود: دیدار با مسئولان اقتصادی و مدیران سرمایه گذاران منطقه آزاد اروند و اعلام خواهر خواندگی یکی از شهرهای برزیل با آبادان از دیگر برنامه های سفر سفیر برزیل به این شهر است.
شهبازی گفت:برنامه سفر سفیر برزیل به آبادان طوری طراحی شده که وی در آخرین بازی لیگ برتر در ورزشگاه تختی آبادان بازی 2 تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان را از نزدیک مشاهد نماید.
وی افزود: سفر این دیپلمات برزیلی به آبادان می تواند نقطه عطفی در گسترش تجارت و ایجاد زمینه های لازم برای آشنایی سرمایه گذاران برزیلی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در منطقه آزاد اروند و بخصوص شهرستان آبادان باشد.
شهردار آبادان نیز در این جلسه گفت:کشور برزیل یکی از کشورهای توسعه یافته با رشد بسیار خوب اقتصادی است که می توان از تجربیات آن برای توسعه آبادان استفاده کرد.
حسین حمیدپور افزود:برای اعلام خواهرخواندگی یکی از شهرهای برزیل با آبادان سه شهر را در نظر گرفتیم که با توجه به ساختار اقتصادی، ورزشی و بندری تا هفته آینده یکی از آنها را انتخاب می کنیم.
وی اظهار کرد:سفر سفیر برزیل به آبادان می تواند در معرفی آبادان و جلب سرمایه گذار خارجی تاثیرگذار باشد.
رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر کشور برزیل در فصل اول برنامه تلویزیونی سفیران شبکه پنج سیما در اسفند ماه سال گذشته گفته بود:من از علاقه‌ای که مردم آبادان به برزیل دارند خبر دارم و بسیار باعث افتخار من هست که این علاقه وجود دارد.
وی گفت: من به آبادان نرفته ام، ولی قطعا در برنامه‌های سفر من هست که خیلی مایل هستم که به شهر آبادان بروم و آنجا را از نزدیک ببینم.
رودریگو دی آزردو سانتوس در این برنامه گفته بود:هم چنین می‌دانم که در آبادان مردم پرچم کشور برزیل را هم گا‌ها با خودشان حمل می‌کنند و علاقه بسیار زیادی وجود دارد که باعث افتخار من هست.
تیم صنعت نفت آبادان در بین طرفدران این تیم به برزیل ایران معروف است و علاقمندان این تیم همواره عکس تیم ملی فوتبال و پرچم برزیل را در ورزشگاه با خود حمل می کنند ضمن اینکه لباس تیم فوتبال صنعت نفت آبادان همرنگ تیم ملی برزیل است.
3015/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.