به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه اهواز برای دستیابی به شاخص های واقعی یک کلانشهر راه زیادی دارد افزود: شرکت های بزرگی مانند نفت، فولاد خوزستان و توسعه نیشکر در این استان عوارض آلایندگی خود را پرداخت نمی کنند.
وی اظهارکرد: تنها کار دوره های قبلی شورای شهر اهواز، تزریق نیرو به شهرداری بود لذا مردم لذت داشتن شورای شهر خوب را تا پیش از این شورا نچشیدند ولی امیدوارم که این دوره از شورا تمام تلاش خود را برای چشیدن این طعم به شهروندان به کار بگیرد.
حجت الاسلام حسن زاده جذب اعتبارات را امری تاثیرگذار در‌ پیشرفت پروژه های شهری عنوان و گفت: باید از صنایع و شرکت های بزرگ خوزستان کمک خواست تا اعتباراتی از این طریق برای توسعه کلانشهر اهواز جذب شود.
وی در ادامه با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی قهوه خانه نوارس اهواز اظهارکرد: باید توجه داشت که چهره استان را فقط به شکل یک چهره ای منفی و سیاه معرفی نکنیم چرا که احساس همدلی تمام اقوام و شهروندان با مصیبت دیدگان از زیبایی های پس از این حادثه بود که در نوع خود قابل ستایش است.
وی با اشاره به پیش رو بودن سال سخت برای خوزستان گفت: تمام کشور به ویژه استان ما با محدودیت شدید آبی روبه رو است اما تاثیر آن در خوزستان به دلیل صنعتی بودن بیشتر است.
امام جمعه موقت اهواز افزود: از سویی دیگر شاهد تحریم های جدید غربی ها علیه ایران هستیم که وضعیت اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده است. هم اکنون تنها راه برون رفت از این مشکلات همدلی بین مسئولان و مردم است.

** ایرادات زیادی به مشکلات شهر اهواز وارد است
رییس شورای اسلمی شهر اهواز نیز گفت: تنوع اقوام و زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر در خوزستان به یک الگو تبدیل شده و دشمن هم دقیقا دست روی این ظرفیت گذاشته و سعی دارد که در این زمینه خلل جدی وارد سازد.
محمدجعفر فلسفی افزود:مساله ای که در خوزستان باعث آزردگی برخی شهروندان شد اشتباهی
بود که باید مورد کنکاش قرار بگیرد و مسئولان صدا و سیما باید این گونه خطاها را جبران کنند.
وی با اشاره به آتش‌سوزی قهوه‌خانه نوارس اهواز اظهارکرد: در این حادثه بسیار تلخ و ناگوار و غیرقابل تصور،‌11 نفر از عزیزان ما که قشر مظلوم و محروم جامعه هستند، دچار چنین مصیبتی شدند و جان باختند و خانواده‌های این عزیزان این گونه به عزا نشستند.
فلسفی ادامه داد: درباره این حادثه ایرادهای زیادی به مشکلات و چالش‌های موجود در سطح شهر اهواز وارد است. باید همه ما تلاش کنیم تا از این به پس شاهد تکرار این موارد نباشیم.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.