به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در 24 ساعت گذشته آغاجاری با 31.7 و ایذه با 9.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و کمترین دمای امروز اهواز حداقل به 16 درجه سانتیگراد می رسد.
بر اساس این گزارش دمای هوای خوزستان از اوایل هفته به طور متوسط سه تا چهار درجه افزایش یافته و روز گذشته دمای هوای آبادان، اهواز، امیدیه، بستان، بهبهان، رادار اهواز، شادگان، رامهرمز، ماهشهر، هندیجان، آغاجاری، شوش و گتوند به بالای 30 درجه سانتیگراد رسید.
همچنین با توجه به تقویت زبانه پر ارتفاع جنب حاره در لایه میانی جو و تضعیف زبانه پرفشار سطح زمین در منطقه، افزایش محسوس دمای هوا از امروز تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.
بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده حاکمیت امواج پایدار بر روی استان تا اوایل هفته آینده می باشد که در این مدت، پدیده غالب اکثر شهرهای استان مه یا مه رقیق صبحگاهی و یا غبارمحلی یا صبحگاهی و افزایش آلاینده های جوی ناشی از پدیده وارونگی هوا به ویژه در شهرهای صنعتی است.
میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در اهواز 1.3، رادار اهواز 6.6، شادگان 2.8، رامهرمز هشت دهم، آغاجاری پنج دهم و ماهشهر سه دهم میلیمتر اعلام شده است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.