مسعود رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی از اهداف راهبردی و اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال و رساندن افراد تحت پوشش به خودکفایی است تا به مددجویان عزت نفس داده و توانمندی اقتصادی ،فرهنگی و فکری آنها افزایش یابد.
وی افزود:در این راستا تعامل خوبی با بانک های عامل برقرار شد و در نشست هایی که برگزار شد با هماهنگی صورت گرفته 500 فقره وام خوداشتغالی و خانگی طی امسال به مددجویان اعطا شد .
وی اضافه کرد:همچنین برای 22 نفر از مددجویان کاریابی شد ،به 500 نفر در رشته های مختلف حرفه آموزی شد و 150 نفراز مددجویان کارآفرینی کردند که با این اقدام 100 خانواده به مرحله خودکفایی رسیدند بطوری که نه تنها خودشان توانایی امرار معاش پیدا کردند بلکه به دیگران نیز در زمینه اشتغال کمک می کنند.
رئیس کمیته امداد دزفول با بیان اینکه در سال 96 ،تعداد 450 خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شدند که 100 خانوار به مرحله خودکفایی رسیدند گفت:در سال جاری 163 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان نیازمند،68 فقره تسهیلات برای معافیت کفالت و 274 نفر از معافیت انشعاب برق و آب بهره مند شدند.
رحیمی گفت:بهره مندی 263 نفر از کمک های موردی برای خانواده های نیازمند و اقشار نیازمند،بهره مندی 300 نفر از وام های کارگشایی ،بهره مندی 431 نفر از وسایل گرمایشی و سرمایشی با اولویت مناطق محروم،بهره مندی 6 خانوار از احداث و خرید مسکن،ساخت سرویس بهداشتی برای 10 خانوار،کمک به چهار خانوار روستایی برای کمک به ساخت خانه نیمه تمام شهری و روستایی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد دزفول بوده است .
وی اظهار کرد:بهره مندی پنج هزار و 300 نفر مددجو از بیمه درمان،بهره مندی 622 خانوار از بیمه زنان سرپرست خانواده ،بهره مندی 380 خانوار از سبد غذایی بای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال،بهره مندی مددجویان از خدمات ویژه درمانی و خسارت های متفرقه درمانی برای مددجویان شهری،بهره مندی یک هزار و 300 نفر از خدمات فرهنگی و آموزشی،بهره مندی دو هزار و 700 نفر از اردوهای سیاحتی و زیارتی،بهره مندی 200 دانشجو و طلبه از مزایای فرهنگی از دیگر اقدامات کمیته امداد در سال جاری بوده است .
رحیمی همچنین از اعطای یک هزار و 200 بسته فرهنگی شامل لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند و برگزاری دیگر برنامه های فرهنگی برای نیازمندان تحت پوشش خبر داد و گفت:علاوه بر کمک به معیشت نیازمندان تلاش شده با برگزاری کلاس های مختلف فرهنگی از جمله دوره های مبارزه با مواد مخدر و عفاف و حجاب شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ دینی بین خانواده های نیازمند باشیم.
پنج هزار و 500 خانوار با جمعیت هفت هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد دزفول هستند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.