وزیر ورزش و جوانان گفت: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با هماهنگی مدیران خوزستانی بتوانیم ظرف سه سال آینده بخش قابل توجهی از پروژه‌ های نیمه تمام را به بهره‌ برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مسعود سلطانی‌فر اظهار کرد: خوزستان سرزمینی که هر وجب آن به خون شهیدان گلگون کفن معطر شده است و در ورزش ایران در طول سال های گذشته چه قبل یا بعد انقلاب نقش بسیار مؤثر و جایگاه روشنی داشته است.

وی افزود: جان باختن جمعی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج  را تسلیت می گویم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امسال در کشور شاهد حوادث تلخ مختلفی بودیم که هر کدام از آن ها باعث شد خساراتی بر پیکره اجتماعی کشور وارد شود و مشکلات اجتماعی ایجاد کند. امیدوارم با تدبیر، همدلی، وحدت و هماهنگی از این پس کمتر شاهد این حوادث نگران کننده و غمبار باشیم.

سلطانی‌فر بیان کرد: از مردم شریف و قهرمان خوزستان، استاندار و نمایندگان خوزستان و میزبانبان تشکر می کنم.

وی عنوان کرد: امروز در خوزستان با تمام قوا آمدیم.  رؤسا و مسئولان 50 فدراسیون ورزشی کشور حضور دارند. این سفرها برای بازدید از نزدیک مشکلات استان ها و شهرستان ها به ویژه در نقاط مرزی و محروم تدارک دیده شده است که از یکسال گذشته شروع شده است. ابتدا در سیستان و بلوچستان، همدان، تبریز و امروز به خوزستان آمدیم .

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، و افزود: فکر می کنم حضور مسئولان در استان ها تأثیرگذار است و با این هماهنگی و تعامل با مجموعه مدیریت استان ها و همچنین مجموعه ورزشی بتوانیم مشکلات ورزشی را حل کرده و زمینه ساز توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور شویم تا در کنار توسعه اقتصادی و سیاسی سایر وزارتخانه ها حرکت هماهنگ و یکسان توسعه کشور را مدیریت کنیم.

سطانی‌فر با بیان اینکه امروز در سرزمین قهرمان خوزستان هستیم، اظهار کرد: سرزمینی که یکی از طلایی ترین دوره های تاریخ سیاسی معاصر ایران یعنی هشت سال جنگ تحمیلی بخش های عمده ای در این استان شکل گرفت.

وی تاکید کرد: دوره طلایی که همواره در تاریخ کشور به عنوان یک دوره بسیار روشن و پرافتخار از آن یاد می کنیم و در آینده نیز مطمئنا نسل های آینده با همین تحلیل و ارزیابی به عنوان طلایی ترین دوره تاریخ سیاسی معاصر ایران از این دوره یاد خواهند کرد.

سلطانی‌فر خاطر نشان کرد: به یاد داریم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تیم های بسیار ارزشمند و توانمندی در رشته های مختلف استان خوزستان حضور داشتند؛ دقیقا به خاطر دارم سال های آخر دهه 40 و اوایل دهه 50 تیم ملی فوتبال وقتی به میدان می رفت شاید بیش از نیمی از ترکیب این تیم فوتبالیست های خوزستانی بودند.

وی بیان کرد: ورزشکاران خوزستانی در ورزش های رزمی، راکتی و کشتی افتخارات بسیاری برای ایران کسب کرده اند. با توجه به ظرفیت ها، نیروها و توانمندی های خوزستان باید نگاه ویژه، عمیق، همه جانبه و جامعی را به ورزش این استان داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امروز با همه توان و بضاعت خود به خوزستان سفر کردیم تا با نظارت، تعامل و هماهنگی با هیئت های ورزشی استان یک برنامه ریزی بلند مدت و همه جانبه ای برای بهره مندی از همه ظرفیت های ورزشی خوزستان انجام و به رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کمک کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: عزم خود را جزم کرده ایم تا با هماهنگی مدیران خوزستانی بتوانیم ظرف سه سال آینده بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم.

وی ابراز کرد: بی شک توسعه کشور در همه ابعاد نیازمند ابزارها و امکانات مختلفی است که مهمترین آن اعتماد بین مردم و مسئولان در دستگاه های مختلف است و پایه های آن باید هر روز مستحکم تر از قبل شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم باید این اعتماد را داشته باشند که افراد متولی امور، دغدغه ای به غیر از حل مشکلات آن ها و گره گشایی امور ندارند. در مرحله بعد باید امید به آینده داشته باشند که همه مشکلات حل می شوند.

سلطانی‌فر ادامه داد: در بخش توسعه ورزش همگانی، قهرمانی، بانوان یا ایجاد زیرساخت های ورزشی، استعدادیابی و گسترش پایگاه های مختلف استعدادیابی و ورزش قهرمانی باید شرایطی فراهم کنیم که وفاق و وحدت اجتماعی و ارتقای غرور ملی تحقق پیدا کند.

وی عنوان کرد: به عنوان عضوی از هیات دولت شهادت می دهم هفته ای نیست که در جلسات هیات دولت به بهانه ها و دلایل مختلف مباحث مربوط به خوزستان مطرح نشود؛ تأکیدات رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از همه ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات این استان (اجتماعی، ریزگردها، مرزها، صنایع و امور مختلف) نیز ابلاغ می شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: امیدوار هستیم که با همت مسئولان ملی در کنار حرکت های خوب خوزستان، تعامل با مردم و حمایتی که مردم از مسئولان، نظام و دولت دارند شاهد حل مشکلات مردم باشیم.

سلطانی‌فر در پایان گفت: امیدوارم روزی را ببینیم که خوزستان قهرمان، با گذشته ای درخشان در ابعاد مختلف به یک استان توسعه یافته، پیشرو با مردمی بدون مشکل در حوزه های مختلف از جمله اشتغال جوانان تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.