مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شبکه توزیع و فوق توزیع برق خوزستان به دلیل اقداماتی که در یک سال گذشته بر روی این خطوط صورت گرفته، پایدار بوده و مشکلی ندارند با این وجود بروز گرد و غبار و باران احتمال خاموشی را افزایش می دهد.
محمود دشت بزرگ افزود: بارش باران پس از گرد و غبار در پایان امروز، ممکن است به صورت پراکنده در شبکه فوق توزیع اشکالاتی ایجاد کند بنابراین تیم های این شرکت به طور مرتب درحال رصد شبکه هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون 200 پست فوق توزیع برق شستشو شده، گفت: گرد و غبار امروز از این جهت اهمیت دارد که با منشا داخلی بوده و ذراتی چسبنده و چرب را به خطوط برق تحمیل کرده که می توانند باعث اختلال در شبکه شوند.
وی تاکید کرد: پست ها و خطوط فوق توزیع برق، مرتب و پس از هر بارش شستشو می شوند تا آلایندگی ها به سرعت رفع شده و شبکه دچار اختلال نشود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان یادآور شد: هفته گذشته برای نخستین بار شستشوی خط گرم در شبکه فوق توزیع در اهواز صورت گرفت که تا روز گذشته ادامه داشت.
وی ادامه داد: شستشوی خطوط گرم در اهواز به پس از رفع پدیده خاک غلیظ و توفان در روزهای آینده موکول شده است.

* پایداری در شبکه توزیع برق استان و اهواز
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز گفت: شبکه برق در سراسر خوزستان در روز سه شنبه پایدار بوده و گزارشی از خاموشی دریافت نشده است.
کامران حدادی یادآور شد: تیم های متخصص این شرکت برای مقابله با خاموشی احتمالی در آماده باش هستند.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز نیز با اشاره به خاموشی محدود و مقطعی در شبکه برق اهواز، گفت: وزش باد شدید در مرکز خوزستان باعث شد تا به صورت محدود در برخی نقاط اهواز با خاموشی در شبکه برق فشار ضعیف روبه رو شویم که به سرعت این مشکلات رفع و شبکه در حالت پایدار قرار گرفت.
علیرضا شکرخدایی افزود: نصب کلیدهای گازی و جداساز، شستشوی مقره ها و اقدامات دیگر در یک سال گذشته باعث شد تا در پی وزش باد شدید امروز و گرد و غبار، تنها اتصالات کوتاه (فالت های گذرا) رخ داده و به سرعت شبکه به وضعیت پایدار بازگردد.
وی درخصوص اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته توضیح داد: تاکنون 300 دستگاه کلیدگازی، 200 ست کلید جداساز و سه هزار اسپیسر بر روی خطوط شبکه برق شهرستان اهواز نصب شده است.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز ادامه داد: همچنین تاکنون 70 هزار مقره چینی با نقره سیلیکونی تعویض شده و 20 هزار کت اوت فیوز سرامیکی با فاصله خزشی کم، به سیلیکونی با فاصله خزشی بالا تغییر یافته است.
شکرخدایی بیان کرد: همچنین تاکنون پنج هزار و 300 چترک ترانس برای مقابله با بحران احتمالی بر روی بوشینگ ترانس نصب و 2 هزار و 658 مورد اتصال سست بر روی شبکه برق اهواز برطرف شده است.
وی از شستشوی سه هزار و 24 کیلومتر شبکه برق شهرستان اهواز خبر داد و گفت: هم اکنون گروه های عملیاتی این شرکت برای رفع مشکلات احتمالی خطوط برق این شهرستان در آماده باش کامل هستند.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.