به گزارش ایرنا حسین پنبه دانه پور چهارشنبه در نشست ستاد ایجاد فضای سبز و نهضت درختکاری این شهرستان اظهارکرد: این تشکل ها با حضور موثر در بین مردم و تشویق آنان و مشارکت در فرهنگسازی دراین زمینه ها همیار مسوولان بوده و در این زمینه نقش موثری ایفا می کنند.
وی بیان کرد: تشکلهای مردم نهاد به دلیل ماهیت مردمی واجتماعی که دارند می توانند طیف وسیعی از فعالیتها را دراین دو حوزه حساس گسترش داده و با جلب مشارکت قشرهای مختلف متخصص و غیرمتخصص دراین حوزه ها کمک خوبی برای مسوولان باشند.
وی افزود: توسعه فضای سبز و نگهداری از آن نیاز به فرهنگ سازی دارد که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و فرهنگ ساز برای نسل آینده می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد و توجه به این حوزه را در بین مخاطبان کودک و نوجوان خود و در وهله بعد خانواده های آنها ترویج کند.
رییس ستاد ایجاد فضای سبز و نهضت درختکاری شهرستان شوشتر ادامه داد:کمربند سبز جاده اهواز-شوشتر جلوه زیبایی در این مسیر ایجاد کرده اما باید با همکاری راهداری و دستگاه های مربوطه عملیات هرس درختان وجمع آوری نخاله ها و زباله ها دراین محدوده نیز انجام شود.
وی گفت: توجه به توسعه فضای سبز و نگهداری از آن در جامعه باید با فرهنگ سازی به یک ارزش تبدیل شود تا شهروندان هم در زمینه توسعه و نگهداری آفضای سبز ایجاد شده توسط شهرداریها با رغبت ورود کرده و مشارکت فعالتری داشته باشند.
7159/6002
خبرنگار:ایمان صادقی حسنوند**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.