معصومه خنیفری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت استادیوم ورزشی ، سالن ورزشی بانوان و مجموعه فرهنگی ورزشی و استخر، رایزنی های گسترده ای با شرکت نفت شد که خوشبختانه با موافقت مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب ١٨ هکتار زمین برای احداث اماکن ورزشی به شهرستان کارون اهدا شد.
وی با اشاره به طرح هایی که با اعتبار مزبور در شهرستان کارون احداث می‌شوند بیان کرد: برای احداث مجموعه ورزشی کارون 21 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که از این میزان 11 میلیارد ریال از محل تملک دارایی شهرستان و مابقی آن از محل ارزش افزوده اداره کل ورزش و جوانان استان تامین شده است.
فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: برای احداث سالن ورزشی بانوان هشت میلیارد و 800 میلیون ریال، برای احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستای قلعه چنعان 9میلیارد ریال، برای احداث استخر در شهرستان کارون 6 میلیارد و 600 میلیون ریال و برای تعمیر و تجهیز أماکن ورزشی این شهرستان پنج میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص داده شده است.
وی بیان کرد: مکان احداث سالن ورزشی بانوان در شهرستان کارون هنوز به طور مشخص جانمایی نشده است.
خنیفری با اشاره به نبود فضای ورزشی در شهرستان کارون توضیح داد: سرانه امکانات ورزشی برای بانوان شهرستان کارون در حال حاضر صفر است و هیچ امکاناتی حتی درحد یک زمین چمن هم ندارند.
وی توضیح داد: به رغم همه کمبودهای ورزشی شهرستان کارون دارای 20 هیات ورزشی فعال، 150 تیم فوتبال محلات، قهرمانان ورزشی در سطح استانی، آسیایی و کشوری است و در اغلب تیم ها و رشته های ورزشی اهواز ورزشکار دارد.
فرماندار شهرستان کارون بیان کرد: در رشته های رزمی مانند کیوکوشین کاراته و بوکس قهرمانان آسیایی و بین المللی داریم و تیم کیوکوشین دختران کارون موفق به کسب مقام دوم کشور شده است.
وی بیان کرد : ورزشکاران کارونی اغلب در منازل خود تمرین می کنند و جایی برای تمرین ندارند برای همین با احداث مجموعه های ورزشی ذکر شده قطعا حرکت بزرگی در حوزه ورزشی این شهرستان صورت می گیرد که این اتفاق با همکاری نمایندگان اهواز و کارون، استاندار و شرکت نفت به نتیجه رسیده است.
شهرستان کارون یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در غرب ایران است. مرکز این شهرستان کوت عبدالله است.
جمعیت شهرستان کارون بالغ بر 200 هزار نفر است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.