عیسی کلانتری دوشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز اظهار کرد: ما به دنبال اختصاص حق آبه محیط زیست استان خوستان از وزارت نیرو هستیم.
وی توضیح داد: رییس جمهوری اعلام کرد اولویت حق آبه زیست محیطی کمتر از کشاورزی نیست و وزارت نیرو باید متناسب با محیط زیست شامل مبارزه با ریزگردها، احیای تالاب، احیای کارون حق آبه لازم را تامین کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که آب در همه جای کشور کم است و در خوزستان نیز همین طور است تصریح کرد: الان بحث انتقال آب مطرح نیست و مساله صرفه جویی آب مهم است تا حق آبه آن داده شود.
وی تاکید کرد: بودجه ریزگردها هنوز حذف نشده است و قرار است مجوز آن صادر شود.
کلانتری افزود: بودجه 150 میلیون دلاری برای مهار ریزگردها از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است که باید اذن مقام معظم رهبری را داشته باشد و مجلس اول باید مجوز ایشان را بگیرد به همین دلیل هنوز لایحه آن در مجلس بررسی نشده است.
وی با بیان این که برای پیگیری مسایل ریزگردهای داخلی استان به خوزستان سفر کرده اظهار کرد: به خاطر ورود غیر مترقبه ریزگردهای خارجی به کشور و ادغام آنها با ریزگردهای داخلی شدت آن افزایش یافته است.
به دلیل بروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان طی سه روز گذشته مشکلاتی برای مردم استان خوزستان به وجود آمده به طوریکه مدارس 21 شهرستان تعطیل و ادارات 18 شهرستان نیز روز گذشته تعطیل گردید.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.