فرماندار کارون روز دوشنبه در حاشیه آغاز این سه پروژه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اسلام آباد از توابع کارون از مناطقی است که تاکنون از شبکه فاضلاب برخوردار نبوده و شهروندان این منطقه را با مشکلات جدی روبه رو ساخته بود.
معصومه خنفری افزود: شهروندان در سال های گذشته و فصل های مختلف با سرریز فاضلاب به خیابان ها روبه رو بوده و همواره سلامت آنها در خطر بود اما با اجرای این پروژه ها، بخش عظیمی از مشکلات این مناطق برطرف می شود.
وی گفت:پروژه جمع آوری فاضلاب و نصب خطوط اصلی انشعاب در این منطقه می‌تواند بسیاری از مشکلات فاضلاب کارون را برطرف کند و امید است در ماه های آینده نیز شاهد کلنگ زنی پروژه های مشابهی در اسلام آباد غرب باشیم.
وی ادامه داد: در پروژه های اسلام آباد شرق یک هزار و400 لوله 600 اینچ به سمت منهول پمپ و از آن جا به سمت تصفیه خانه شرق اهواز هدایت می شود.

** تخصیص 340 میلیارد ریال برای شهرستان کارون در سال 96
خنفری گفت:شهرستان کارون تاکنون در پروژه های اهواز به دلیل نداشتن ردیف بودجه جداگانه، آن گونه که باید دیده نمی شد و زمانی که اعتبارات به خوزستان اختصاص داده می شد، از پروژه های مختلف بی بهره می ماند.
فرماندار کارون ادامه داد: باتوجه به جلسات متعدد در این خصوص قرار شد 340 میلیارد ریال از اعتبارات سال 96 برای پروژه های شهرستان کارون اختصاص داده شود و در بودجه 97 نیز اعتبارات خوبی پیش بینی شده است.
سرپرست دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز در خصوص این سه پروژه اظهار کرد: این پروژه ها در شهرستان کارون با 150 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به منظور جمع آوری فاضلاب و خطوط اصلی انشعابات آب اجرا می شوند.
محسن‌ کریمی افزود: این سه پروژه در اسلام آباد شرق و حد فاصل شهرک گلها و منطقه درویشیه در شهرستان کارون را زیرپوشش قرار می دهد.
وی گفت: پیش بینی می شود این پروژه ها در مدت 12 ماه به بهره‌برداری برسند.
کریمی اظهارکرد: با بهره برداری از این پروژه ها بیش از 18 هزار نفر در شهرستان کارون از مزایای آن بهره‌مند می شوند.
به گزارش ایرنا در راستای توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب اهواز و شهرهای تابعه ، عملیات اجرایی سه پروژه آب و فاضلاب با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ، معاون عمرانی استاندار، فرماندار کارون و جمعی از مسئولان در شهرستان کارون آغاز شد.
عملیات اجرایی خطوط جمع کننده فاضلاب منطقه اسلام آباد شرقی، عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی کوی شهرک گلها و عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی منطقه درویشیه پروژه هایی است که کلنگ آن در روز دوشنبه به زمین خورد.
محل تامین اعتبار پروژه ها از اعتبارات مصوب هیات وزیران در تاریخ 15 فروردین 1396 است.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.