استاندار خوزستان گفت: 300 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب اهواز در سال 96 اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح آزمایشگاه باکتریولوژی آبفا اهواز اظهار کرد: هدر رفت آب در شبکه های آب شهری ناشی از فرسودگی خطوط انتقال آب استان در حال حاضر 45 درصد است و این در حالی است که متوسط هر هدر رفت آب از این طریق 25 درصد است و امید است پس از هزینه کردن حدود 10 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده برای این بخش، هدر رفت آب در استان به میانگین کشوری برسد. 

وی افزود: امسال 300 میلیارد تومان اعتبار به آب و فاضلاب اهواز تخصیص یافته و هیمن مقدار برای سال آینده پیش بینی شده که بحث اصلاح شبکه های فرسوده آب شهری در این بودجه لحاظ شده است.

استاندار خوزستان دریافت گواهینامه استاندارد ایزو 17025 توسط شرکت آبفا اهواز، گفت: این گواهینامه بین المللی، تضمینی برای کیفیت آب و ایجاد اطمینان خاطر برای شهروندان اهوازی است زیرا میزان کیفیت از سوی شرکت های معتبر خارجی تایید می شود که موجب اطمینان بخشی شهروندان و تضمین آبفا می شود.

شریعتی با بیان این که وضعیت آب و فاضلاب استان از استاندارد کشوری پایین تر است، عنوان کرد: متعهد هستیم اصلاح شبکه آب اهواز در یک برنامه سه تا پنج ساله محقق گردد و وضعیت آب استان از استاندارد کشوری بالاتر برود.

وی ادامه داد: طرح پوشش فاضلاب در کشور 45 درصد و در استان 22 درصد است که در تلاش هستیم با برنامه ریزی صورت گرفته و اعتبارات مصوب در یک برنامه سه تا پنج ساله این سطح پوشش به 46 درصد افزایش یابد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در بحث آب شرب نیز تلاش می کنیم طرح انتقال آب غدیر را کامل کرده و از رودخانه دز به شهرهای استان برسانیم.

شریعتی یاد آور شد: تخصیص اعتبار به شبکه فاضلاب هم ابلاغ شده و تاکنون 40 کیلومتر خط لوله2 هزار اینچ از این طرح اجرا شده و تعهد شرکت پیمانکار اجرای 72 کیلومتر دیگر تا پایان امسال است.

وی گفت: با اجرایی شدن پروژه آبگیر سد دز، همه پروژه های آب در استان تعیین تکلیف شده و شاهد افزایش کیفیت آب و ساماندهی فاضلاب در استان خواهیم بود.

وی در خصوص کیفیت آب کارون بیان کرد: در حوزه کارون وضعیت بحرانی است و میزان بارندگی کم است به شکلی که بیش از 60 درصد آب اهواز از کانال غدیر تامین می شود بنابراین باید آب را مدیریت کنیم تا در خشکسالی با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.