غلامرضا پورجلالی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به زودی طرح اجرای اصلاح شبکه توزیع آب در شهرستان خرمشهر اجرایی می شود، گفت: از این میزان اعتبار 30 میلیارد ریال برای اجرای شبکه توزیع آب مینوشهر و 90 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه توزیع آب خرمشهر در مناطق کوی محرزی، حاشیه کارون، بخشی از مولوی، کوی بوستان، آرش و کوی فرشید هزینه می شود.
وی اظهار کرد: از سال 90 تاکنون پروژه های آبرسانی و اصلاح شبکه توزیع آب شهرستان خرمشهر به دلیل نبود اعتبار متوقف بود و خوشبختانه با پی گیری های انجام شده 120 میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق خزانه به این شهرستان اختصاص داده شد.
پورجلالی ، 60 درصد شبکه آبرسانی شهرستان خرمشهر را فرسوده عنوان کرد و گفت: از 360 کیلومتر شبکه آبرسانی خرمشهر 60 درصد عمر مفید آن تمام شده و دچار فرسودگی شده است.
وی تولید روزانه آب آشامیدنی در تاسیسات آبرسانی خرمشهر را 90 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم مخازن در روز 52 هزار متر مکعب با شوری آب یکهزار و 500 تا یکهزار و 800 میکروموس است.

60درصد هدر رفت آب در شبکه آبرسانی خرمشهر
مدیر امور آبفای خرمشهر با بیان اینکه 60 درصد آب تولیدی در شبکه آبرسانی خرمشهر هدر می رود، گفت: به دلیل شکستگی های مکرر شبکه به خصوص در روزهای تعطیل که خروجی آب از تاسیسات در شبکه توزیع آب انجام می شود، شکستگی ها افزایش یافته و روزانه با هشت تا 10 نقطه شکستگی رو به رو می شویم.
پورجلالی با بیان اینکه پنج گروه تعمیراتی در طول شبانه روز مشغول تعمیر شکستگی ها هستند، گفت: متاسفانه به خاطر قدمت بالای شبکه هر روز شاهد شکستگی های جدیدمی شویم وهمین موجب تاخیر در رسیدگی به شکستگی های گزارش شده از سوی مردم در سامانه می شود.
مدیر امور آبفای خرمشهر، برداشت بی رویه آب روستایی از شبکه توزیع خرمشهر را از دیگر معضلات هدرروی آب آشامیدنی این شبکه عنوان کرد و گفت: متاسفانه به رغم مکاتبات انجام شده با اداره آبفای روستایی در خصوص تعیین ظرفیت برداشت آب آشامیدنی مورد نیاز روستاهای مسیر شلمچه تاکنون هیچگونه پاسخی داده نشد.
پورجلالی افزود: برداشت بی رویه آب در روستاها و کنترل نشدن مشترکین در استفاده آب تصفیه برای آبیاری باغات عملا موجب افزایش مصرف آب می شود.
وی با بیان اینکه 90 درصد آب روستایی از شبکه آب شهری خرمشهر تامین می شود ، گفت: اکثر آب مصرفی روستاهای خرمشهر به جز روستاهای حفارشرقی، از طریق شبکه آب شهری تامین می شود.
وی در ادامه گفت:علاوه بر این در سال 1394 اداره امور آب روستایی بدون هماهنگی با اداره امور آب شهری اقدام به قطع خط انتقال آب روستاهای مسیر شلمچه و نصب یک دستگاه پمپ مکش قبل از ایستگاه پمپاژ روستایی نمود، زمانی که پمپ مذکور برای آبگیری روشن می شود شاهد قطع جریان آب در روستاهای سرحانیه، جدیده و افت فشار در منطقه صد دستگاه می شویم.
پورجلالی گفت: با توجه به اینکه برداشت آب روستایی از خط انتقال مذکور بدون اطلاع و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بوده ، شاهد قطع مکرر آب و افزایش افت فشار در شبکه آب شهری به خصوص مناطق مولوی، حدفاصل مقاومت تا روستای سرحانیه هستیم.
شهرستان خرمشهر 30 هزار مشترک آب دارد که از شبکه آبرسانی این شهرستان استفاده می کنند .
خرمشهر به‌ دلیل مجاورت با خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است، این شهر در انتهایی‌ترین نقطه استان خوزستان قرار گرفته و اسکله‌های آن در کرانه‌های رودخانهٔ اروندرود جای گرفته‌است.
7100/7165 / 6002
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.