مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: با نصب مبدل حرارتی واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز و گاز مایع 800، در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از گاز سوزی، حدود 90 میلیون فوت مکعب گاز غنی پیشگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن دهانزاده اظهار داشت: مبدل حرارتی E2-804 (جوشاننده برج تثبیت) مربوط به واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز و گاز مایع 800، این شرکت پس از تعمیرات اساسی طی عملیاتی پیچیده و حساس به وسیله جراثقال 360 تنی با موفقیت در محل خود نصب گردید.

وی گفت: این مبدل حرارتی در آبان ماه سال جاری با ماشین آلات فوق سنگین از محل خود باز و برای تعمیرات اساسی به کارگاه پتروشیمی خوارزمی انتقال یافت که در آنجا عملیات تعمیراتی جدا سازی دسته لوله (Tube bundle )، تعویض لوله (Retube )، بازسازی پوسته، بستن مبدل، نشت‌بندی، بازرسی و آزمون فشار ایستایی (Hydro test ) انجام و با هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت نفت و گاز کارون و پتروشیمی خوارزمی عملیات انتقال و نصب آن صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه عملیات جداسازی، انتقال و نصب این مبدل حرارتی با رعایت کامل اصول ایمنی صورت گرفته، افزود: با نصب و راه‌اندازی این مبدل و در سرویس قرار گرفتن واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز و گاز مایع 800 این شرکت، استمرار تولید روزانه 25000 بشکه گاز مایع جهت تامین خوراک پتروشیمی بندر امام تامین و از گازسوزی حدود 90 میلیون فوت مکعب گاز غنی جلوگیری به عمل آمد.

 دهانزاده با تقدیر از تلاش کارکنان واحدهای مختلف شرکت نفت و گاز کارون، به ویژه عملیات گاز و گاز  مایع این شرکت که مسئولیت هماهنگی، نظارت و اجرای ایمن این عملیات پیچیده را به عهده داشته و همکاری مهندسی گاز و گاز مایع مدیریت تولید مناطق نفت‌خیز جنوب و همچنین مشارکت شرکت پتروشیمی خوارزمی برای عملیات تعمیرات اساسی مبدل حرارتی E2-804 کارخانه گاز و گازمایع، خاطرنشان کرد: این عملیات توسط دو دستگاه جراثقال 50 تنی ترابری سنگین شرکت نفت و گاز کارون و جراثقال 360 تنی پتروشیمی خوارزمی و 8 دستگاه کمرشکن انجام شد و هزمان چهارمین مبدل حرارتی مربوط به واحد فرآورش شماره 3 کارخانه گاز مایع 700 نیز جهت تعمیرات اساسی از محل جدا و به پتروشیمی خوارزمی انتقال داده شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت اهواز مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی از میدان های رامین، آبتیمور، منصوری، دارخوین و اهواز را با تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت خام به عهده‌ دارد که تولید گاز خشک و گاز مایع (ان. جی. ال)، این شرکت را به یکی از تأمین‌ کنندگان اصلی خوراک صنایع پتروشیمی ماهشهر و بندر امام مبدل ساخته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.