معصومه خنفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از شهر جدید شیرین شهر اظهار کرد: تکمیل زیرساخت ها در شیرین شهر نیازمند اعتبار و حمایت است و شرکت عمران شهرهای جدید کشور و وزارت راه و شهرسازی باید با حمایت از این پروژه ها، به رونق شهر کمک کنند.
وی افزود: شبکه برق زیر زمینی، تصفیه خانه آب هوشمند و زیرساخت های گردشگری، فضای آموزشی و فضای سبز باعث شده جاذبه های این شهر بالا برود ولی به دلیل کمبود اعتبارات هنوز زیرساخت های درمانی و آموزشی تکمیل نشده و همین امر مردم را برای سکونت در این شهر دچار تردید می کند.
فرماندار کارون با تاکید بر این که تشویق مردم به سکونت در شیرین شهر نیازمند احداث زیرساخت ها است، عنوان کرد: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای تخصیص اعتبار به این شهر دارای قواعد خاص خود هستند ولی باید توجه داشت تا زیرساخت ها تکمیل نشود، خانوارها تمایلی به سکونت در این شهر نخواهند داشت.
وی افزود: شیرین شهر یکی از ظرفیت های شهرستان کارون است که بر اساس دانش نوین عمرانی ساخته شده و جاذبه های زیادی دارد و با تکمیل زیرساخت های آموزشی و بهداشتی در این شهر، مردم تمایل بیشتری به سکونت در آن پیدا می کنند.
خنفری با اشاره به سفر و بازدید عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از شیرین شهر، گفت: در ماه های اخیر، پرداختی ماهیانه به این شرکت، کفاف حقوق کارکنان را نمی دهد که برای جلوگیری از توقف کار، پروژه به صورت تهاتری اجرا شد.
وی ادامه داد: مسئولان شرکت شهرهای عمران جدید کشور برای بازدید از وضعیت و تصمیم گیری در خصوص کمک ها به این پروژه ها، به شیرین شهر سفر کرده اند که امید است در ماه های آینده دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.
فرماندار کارون یادآور شد: برخی اعتقاد داشتند به دلیل فاصله شیرین شهر از مرکز استان، نباید در این شهر هزینه ای صورت بگیرد ولی جاذبه های این شهر باعث شده تا همین منتقدان نیز به سکونت در این شهر جدید تمایل پیدا کنند.
شیرین شهر یکی از شهرهای جدید کشور است که در استان خوزستان و در محدوده شهرستان کارون قرار دارد و در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید.
این شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اهواز و در کنار رودخانه کارون قرار دارد و جمعیت اولیه برای آن 120 هزار نفر پیش‌بینی شده ‌است.
شیرین شهر دارای نخستین تصفیه‌خانه هوشمند آب در خوزستان، شبکه آب و فاضلاب، شبکه برق زیر زمینی و درمانگاه است و امکاناتی از جمله شهرک کارگاهی صنعتی، مجتمع تفریحی و گردشگری، مخابرات، پمپ بنزین، فرهنگسرا و مسجد از امکانات در دست ساخت این شهر هستند.
شهر جدید شیرین شهر مرکز ثقل 5 شرکت نیشکر خوزستان است و در کنار یک صد و سی و دو هزار هکتار از مزارع نیشکر قرار دارد.
گفته شده خط متروی اهواز در آینده تا شیرین ‌شهر ادامه می یابد.
6002خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.