محمود رحیمی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرهای جدید رامین و شیرین شهر در خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی شهرهای جدید در طول پنج سال جمعیتی دو یا سه برابر داشته اند و در برخی شهرها نیز زیرساخت ها در حال تکمیل است تا مردم بتوانند ساکن شوند.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد: سرعت تکنولوژی و انتقال بالای اطلاعات باعث شده تا مردم به دنبال شهر ایمن و با فضای شهری و زیرساخت های مناسب برای زندگی باشند که شهرهای جدید از این پتانسیل برخوردار هستند.
وی ادامه داد: این شهرها با مطالعه و نقشه و با زیرساخت های ایمن ساخته می شوند و به لحاظ فنی، نظام مهندسی و شرکت عمران شهرهای جدید، ساخت و سازها را به شکل جدی کنترل می کنند.
رحیمی درخصوص اقدامات شرکت عمران شهرهای جدید برای خدمات روبنایی و زیرینایی گفت: این شرکت متناسب با امکانات شهرها و برنامه سکونت جمعیتی، تلاش می کنند زیرساخت ها را فراهم کند.
وی یادآور شد: احداث کل زیربنای شهری، وظیفه شرکت عمران شهری نیست بلکه همه دستگاه ها باید برای خدمات رسانی به مردم همکاری کنند اما به دلیل محدودیت ها و مشکلاتی که شرکت های اجرایی با آن ها روبرو هستند، شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت بسیاری از کارها را پذیرفته است.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرد: این شرکت در شیرین شهر، بسیاری از پروژه های عام المنفعه از جمله ساخت ساختمان درمانگاه، فضای آموزشی و فضای سبز را به تنهایی و با منابع اعتباری شهرهای جدید انجام می دهد.
وی با بیان این که متناسب با اعتبار سالانه این شرکت، برای خدمات روبنایی و زیرینایی اعتبار تعریف می شود، بیان کرد: ساختن یک شهر پروسه ای زمان بر است و به تناسب جمعیت گزینی خدمات تامین می شود که البته در شیرین شهر امکانات و زیرساخت های شهری بیشتر و فراتر از جمعیت گزینی ارائه شده است.
رحیمی ادامه داد: این دو شهر متناسب با برنامه ریزی های پیشین، مطالعه و کارهای علمی شکل گرفته و آینده خوب اجرایی خواهند داشت.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص وضعیت شهرهای جدید خوزستان توضیح داد: این شهرها روند رو به پیشرفتی دارند چرا که ساخت و سازها در آن ها به خوبی شکل گرفته است.
وی بیان کرد: اکنون خدمات زیربنایی شهری شامل فضای سبز، آموزشی، معابر بر اساس استانداردهای شهری در حال شکل گیری است و پروژه ها با سرعت چشم گیری در حال تکمیل هستند.
وی با تاکید بر تاب آوری دو شهر رامین و شیرین شهر در برابر بحران های شهری، گفت: این شهرهای جدید بر اساس اصول نوین شهرسازی و تحت ضوابط فنی شرکت عمران شهرهای جدید کنترل و نظارت می شود و در برابر بحران های مختلف شهری درجه تاب آوری قابل قبولی دارند.
رحیمی درخصوص مشوق های مناسب برای جذب مردم به شهرهای کمتر استقبال شده در کشور، بیان کرد: نیروهای بومی این مناطق می توانند تفاوت امکانات و پتانسیل شهرهای جدید را با شهرها و روستاهای اطراف بسنجند و ببینند تا متوجه شوند که خدمات شهری در این شهرها استاندارد بیشتری نسبت به دیگر شهرهای استان دارد.
وی با اشاره به بحث اشتغال به عنوان یکی از مشکلات ساکنان شهرهای جدید کشور گفت: شرکت عمران شهرهای جدید متولی احداث شهر و ساخت و سازهای شهری است با این وجود تلاش داریم زیرساخت ها را آماده کنیم تا صنعتی و سنتی کاران و سایر مردم بتوانند در شرایطی مناسب به اشتغال بپردازند.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص نگاه دولت به شهرهای جدید عنوان کرد: این شرکت با یک رویکرد جدید در سطح کشور فعالیت دارد و هر شهری را متناسب با اقلیم و پتانسیل و امکانات موجود در هر منطقه طراحی کرده و می سازد.
وی یادآور شد: رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید، احداث شهرهای جدید، شهر سالم با انرژی پاک، استفاده مطلوب از آب و به دور از آلاینده های شهری است.
شیرین شهر یکی از شهرهای جدید کشور است که در استان خوزستان و در محدوده شهرستان کارون قرار دارد و در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید.
این شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اهواز و در کنار رودخانه کارون قرار دارد و جمعیت اولیه برای آن 120 هزار نفر پیش‌بینی شده ‌است.
شیرین شهر دارای نخستین تصفیه‌خانه هوشمند آب در خوزستان، شبکه آب و فاضلاب، شبکه برق زیر زمینی و درمانگاه است و امکاناتی از جمله شهرک کارگاهی صنعتی، مجتمع تفریحی و گردشگری، مخابرات، پمپ بنزین، فرهنگسرا و مسجد از امکانات در دست ساخت این شهر هستند.
شهر جدید شیرین شهر مرکز ثقل 5 شرکت نیشکر خوزستان است و در کنار یک صد و سی و دو هزار هکتار از مزارع نیشکر قرار دارد.
گفته شده خط متروی اهواز در آینده تا شیرین ‌شهر ادامه می یابد.
6002 خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.