به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: ساخت کلاس های درس بیشتر و گرفتن کمک از خیران مدرسه ساز از جمله اولویتهای حوزه آموزش است.
وی گفت: در سه سال گذشته هفت هزار نیروی فرهنگی از سیستم اموزش و پرورش استان خارج شده اند و در حال حاضر با وجود اینکه امسال جذب نیرو در آموزش و پرورش استان انجام گرفته اما استان در این حوزه همچنان با کمبود نیرو مواجه است .
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پراکندگی در خوزستان دربخش های مختلف از جمله محل زندگی و کشاورزی و توزیع امکانات وجود دارد عنوان کرد: این پراکندگی می طلبد که توزیع عادلانه منابع استانی و کشوری با توجه به شرایط و جمعیت هر منطقه در خوزستان رعایت شود.
شریعتی عنوان کرد: زیرساخت های آموزشی در استان مشکلات جدی دارد و استهلاک ساختمان ها به دلیل گرمای بالای 50 درجه و شرایط خاص آب و هوایی بالا است به همین دلیل باید اعتبار ویژه ای به آموزش و پرورش خوزستان اعطا شود.
وی با بیان اینکه جوانان خوزستانی باید سطح علمی خود را برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بالا ببرند عنوان کرد: برای داشتن دانش آموزان موفق در آینده باید معلمانی با سطح علمی بالا استخدام شوند، با توجه به شرایط موجود ممکن است به مدت 2 سال برای افزایش ظرفیت قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سطح نمره قبولی را پایین بیاوریم اما بعد از 2 سال شرایط قبلی باز خواهد گشت.
وی با اشاره به سطح پوشش پیش دبستانی در استان عنوان کرد: امسال یکصد هزار و 11 نفر نوآموز در خوزستان در دوره پیش دبستانی نامنویسی شدند و رتبه خوزستان در این شاخص درسطح کشور از 18 به یک ارتقاء یافت.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به بودجه نوسازی ومدارس تخصیص یافته به استان عنوان کرد: با تلاش هایی که انجام گرفت بودجه نوسازی و مدارس استان از 650 میلیاردریال به یک هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.
درادامه این نشست یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با وجود اینکه در مناطق محروم استان 2 برابر سایر مناطق دانش آموز وجود دارد اما فضای آموزشی به اندازه کافی وجود ندارد.
آیت الله محسن حیدری درادامه افزود: مردم استانی که 85 درصد نفت کشور را تامین می کند انتظار خدمات بیشتری را از دولت دارند.
امام جمعه موقت اهواز افزود: طرحی با عنوان طرح ولایت برای آموزش دینی و و فکری معلمان در استان در حال اجرا است که تا کنون 25 هزار معلم زیر پوشش این طرح قرار گرفته و 23 مدرسه استان تحت عنوان مدارس امین زیر پوشش حوزه علمیه قرار گرفتند.
آیت الله حیدری بیان کرد: 200 طلبه حق التدریسی در استان وجود دارد که برای آموزش در مدارس حاضر می شوند که نیاز است برای جذب این نیروها و تامین هزینه رفت و آمد آن ها بر سر کلاس های درس اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شود.
امام جمعه موقت اهواز اولویت ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در خوزستان را برای دانش آموزان پسر عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود شرکت های صنعتی و نفت در استان و جذب نیروی با مهارت مرد لازم است که دانش آموزان پسر در استان از مهارت های فنی و حرفه ای برخوردار شوند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.