به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور گسترده شخصیت ها، فرماندهان و رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدای جنگ با داعش برگزار شد.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و آیت ا... سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق و هیات های همراه نیز در این مراسم شرکت داشتند.
علی الیاسری فرمانده سرایا الخراسانی عراق طی سخنانی در این مراسم از شهید حمید تقوی بعنوان یک قهرمان بزرگ و فرمانده مقتدر یاد کرد که جان خود را در راه دفاع از عراق کشوری که آن را کشور دوم خود می دانست و به آن عشق می ورزید فدا کرد.
وی پیروزی عراق بر داعش را مرهون فتوای آیت ا... سیستانی، مجاهدت فرزندان عراق، یاری قهرمانان ایرانی و حزب ا... لبنان دانست و از همه کسانی که در این پیروزی بزرگ سهم داشته اند تجلیل کرد.
وی گفت: سرایا الخراسانی به عنوان یک نیروی مقاومت، امروز همزمان با ایام پیروزی بر داعش، یاد شهدای خود بویژه شهید حمید تقوی را گرامی می دارد و بر ادامه راه شهیدان تاکید می کند.
آیت ا... سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق نیز طی سخنانی در این مراسم از نقش فتوای آیت ا... سیستانی مرجع عالی عراق و نیز رهنمودها و حمایت های رهبر معظم انقلاب در غلبه بر تروریست های داعش تجلیل کرد.
وی گفت: امروز که داعش بصورت نظامی شکست خورده است باید مراقب دستاوردهای فداکاری و جانبازی های شهدا وخانواده هایشان باشیم و دوست ودشمنی واقعی خود را به خوبی بشناسیم.
آیت ا... حسینی ، نبود اعتماد به کشورهای غربی و برخی دول عربی که در ایجاد و حمایت از تروریسم در منطقه نقش داشته اند و امروز در لباس دوست و خیرخواه ظاهر شده اند و نیز تکیه بر دین و مردم را از جمله الزامات موفقیت در دوران پسا داعش خواند.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این مراسم وقت سخنرانی خود را در اختیار شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق از علما و مراجع برجسته اهل سنت این کشور داد.
خالد الملا نیز در سخنانی کوتاه با تجلیل از نقش فتوای آیت ا... سیستانی و حمایت های ایران، بر حفظ دستاوردهای پیروزی بر داعش از طریق مبارزه با تندروی و افراط گرایی تاکید کرد.
دراین مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای سرودهای ملی و حماسی از مقام شهدای مقاومت اسلامی عراق بویژه شهید حمید تقوی فر تجلیل شد.
سردار حمید تقوی فر ششم دی ماه سال 1393 در عملیات عزیز بلد در سامرا، هدف تروریست های داعش قرار گرفت و به شهادت رسید.
خاورم**380**3404**انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.