به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد با حضور نمایندگان تشکل های مردم نهاد در اداره کل مدیریت بحران استانداری شد اظهار کرد: دستگاها و نهاد های دولتی سازمان ها و تشکل های مردم نهاد را در مقابل خودشان نبینند بلکه آنها را باید در کنار خود دید.
وی با بیان این که مسئولان باید بر این موضوع واقف باشند که تشکل های مردمی رابط خوبی برای رساندن صدای مردم به مسئولان و برعکس هستند، برای همین نباید نگران ورود تشکل ها در مسائل و حوزه های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی باشند تاکید کرد: هنر مدیران این است که از تشکل‌ها استقبال کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که مردم بهتر از دولت می توانند کارها را انجام دهند اظهار کرد: دولت و نظام به تنهایی نمی‌توانند کارها را پیش ببرند و همیشه به مردم نیاز دارند.
وی اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که لازم است تشکل های مردم نهاد به آن ورود کنند حوادث است که استان خوزستان کلکسیونی از آنها است، برخی مسائل دراستان مانند ریزگردها، آتش سوزی، سیل و زلزله روزمره شده اند لذا می‌طلبد که کمیته های تخصصی در این زمینه از سوی تشکل‌های مردم نهاد ایجاد شود تا بتوانند با ساماندهی مناسب در زمان بحران کمک‌ حال دولت باشند.
حاجی زاده گفت: تشکل های مردم نهاد باید ساز و کار خود را توسعه دهند تا بتوانند مسائل خود را مطرح کنند و هوادار بیشتری جذب کنند تا بتوانند در بخش کمک های مردمی نیز سهمی داشته باشند .
وی اظهار کرد: استان خوزستان به اندازه نام بزرگش باید تجهیزات و امکاناتش نیز بزرگ باشد و این کار را تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند انجام دهند که بر اساس آیین‌نامه ای که برای خود تنظیم می‌کنند و همچنین ساماندهی تشکل ها و کمیته های خود به این هدف دست پیدا کنند.
در پایان این نشست تشکل های مردم نهاد نقطه نظرات خود را پیرامون مشکلات و بحران های استان مطرح کردند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.