پروفسور اسماعیل ابراهیمی سه شنبه در حاشیه دومین کنگره ملی علوم حرکت بالینی در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای راه اندازی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور برنامه ریزی شده و یک دوره در دانشگاه تهران پذیرش و پذیرفته شدگان دانش آموخته شدند.
وی افزود: تحصیل در این مقطع به دانشجویان این فرصت را می دهد که با روشهای نوین حرکتی برای درمان بیماری های قلب و عروق، نورولوژیک و عضلانی و اسکلتی آشنا شوند.
دبیر برد فیزیوتراپی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مشکلات توسعه این مقطع در کشورگفت: در راستای راه اندازی این مقطع اخیرا با وزیر بهداشت نشست برگزار کردیم، عده ای با این کار مخالفند و معتقدند که اگر افرادی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی بگیرند حتما قصد دارند پزشک شوند در حالی که اینگونه نیست ما دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی را نیاز داریم.
وی اضافه کرد: هدف این است که در برد فیزیوتراپی تغییر ایجاد کنیم و در این راستا باید در بازنگری،دروس مهمی مانند بیولوژی داشته باشیم که بافت را به دانشجویان معرفی کند.
ابراهیمی اظهار کرد: با نگاه قدیم نمی توانیم متد جدید اعمال کنیم باید شجاعت و جرات را در این خصوص پیدا کنیم.
دبیر برد فیزیوتراپی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از انقلاب رشته فیزیوتراپی از نظر کمی و کیفی توسعه یافته به صورتی که قبل از انقلاب این رشته فقط در دانشکده توانبخشی اهواز و دانشگاه تهران و علوم پزشکی ایران در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرفت ولی بعد از انقلاب در مقطع فوق لیسانس، دکترای تخصصی و دکترای حرفه ای (فقط در یک دانشگاه) ، دانشجو پذیرش می شود.
ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر حدود 15 دانشکده توانبخشی در مقطع فوق لیسانس و دکترا دانشجو پذیرش می کنند.
دبیر برد فیزیوتراپی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ازنظر کیفیت شرایط امروز ما ایده آل است، در منطقه حرف اول را می زنیم و ما در تلاش هستیم خود را با علوم روز مجهز کنیم.
وی ادامه داد: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از دانشکده های اول کشور و یکی از قطب های توانبخشی و به ویژه فیزیوتوراپی کشور است.
دبیر علمی دومین کنگره ملی علوم حرکت بالینی نیز گفت: 180 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که که از این تعداد 30 تا 40 مقاله برای ارایه در قالب سخنرانی و تعدادی هم در قالب پوستر پذیرش شده و به برخی از مقالات وقت بیشتری اختصاص داده شده است.
دکتر شاهین گوهرپی علوم توانبخشی، پزشکی، کنترل حرکت، بیومکانیک و ارگونومی را از جمله محورهای این کنگره برشمرد.
وی بیان کرد: پیشرفت خوزستان در حوزه علوم حرکت بالینی خوب است ،یک مرکز تحقیقات کامل در این حوزه در استان فعال است و این استان در جنوب و جنوب غرب کشور رتبه اول را دارد.
دومین کنگره ملی علوم حرکت بالینی از 21 تا 23 آذرماه در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال برگزاری است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.