به گزارش ایرنا این افراد اظهار داشتند: در حالی که تعداد زیادی از جوانان شهرستان کارون بیکار هستند، شرکت نیشکر سلمان فارسی نیروهای غیر بومی را به کار می گیرد.
یکی از این معترضان که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت: استخدام های بی ضابطه این شرکت، آلودگی و سوزاندان مزارع نیشکر که منجر به بارش خاکستر در کوت عبدا... - مرکز شهرستان کارون در روزهای گذشته شده، دلیل این تجمع است.
مدیرعامل شرکت سلمان فارسی در گفت و گو با ایرنا با رد به گفته وی ادعای تجمع کنندگان در خصوص استخدام های غیر بومی این شرکت گفت: در هشت سال اخیر که مسئولیت اداره شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی را به عهده دارم، تمامی نیروهای به کار گرفته شده بومی و از ساکنان روستاهای اطراف کشت و صنعت و شهرستان شادگان، کارون و اهواز هستند.
گودرز سلطانی بیان کرد: اسناد استخدام افراد بومی در این شرکت موجود است و لذا ادعاهای طرح شده کذب است.
مدیرعامل شرکت سلمان فارسی بیان کرد: استراتژی شرکت توسعه نیشکر درخصوص اشتغال، در اولویت نخست تامین نیروی انسانی از روستاهای حاشیه طرح، در اولویت دوم از شهرهای همجوار و در گام سوم تامین نیروی انسانی از کل استان خوزستان است.
وی یادآور شد: در حال حاضر روستاییان همجوار طرح، حلقه تکمیل کننده مکانیزاسیون بخش کشاورزی شرکت محسوب شده و علاوه بر نیروهای شاغل روستایی، پیمانکاران روستایی، مهمترین حلقه تامین کننده نیروی انسانی فصلی شرکت هستند و در کنار شرکت، مجموعه عملیات کشاورزی را تکمیل می‌ کنند.
سلطانی در رابطه با وضعیت اشتغال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد: در حال حاضر در مجموع حدود 18 هزار و 800 نفر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حال فعالیت هستند که از این تعداد 99.6 درصد نیروهای بومی و 4 دهم درصد را نیروهای غیر بومی تشکیل می دهند.
شرکت نیشکر سلمان فارسی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که با تامین بخشی از نیاز شکر کشور، سایر محصولات پایین‌ دستی نیشکر شامل الکل، باگاس ، ملاس، خمیرمایه، کاغذ و MDF را تولید می کند.
این شرکت که در کیلومتر 40 جاده اهواز-آبادان واقع شده و در سال 1384به بهره برداری رسید.
تعداد کل کارکنان این شرکت بیش از یک هزار نفر است که 701 کارگر دائم و فصلی و 252 کارگر فنی را شامل می شود.
محصول این شرکت تنها شکر خام است که در سطحی بیش از 12 هزار هکتار از مزارع این شرکت کشت می شود.
کارخانه کشت و صنعت سلمان فارسی هم اکنون دارای ظرفیت تولید یک میلیون تن نیشکر در هر فصل زراعی، تولید حدود 100 هزار تن شکر خام، تولید 330 هزار تن باگاس و ظرفیت تولید 33 هزار تن ملاس است.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.