به گزارش ایرنا عامر کعبی روز سه شنبه در جمع دانشجویان این دانشکده با حضور حبیب الله بیطرف معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت در سالن اجتماعات این دانشکده اظهار کرد: دانشکده صنعت نفت آبادان با پیشینه فعالیت 70 ساله دانشجویان و مهندسان زیادی در طی سال ها فعالیت خود برای این صنعت تربیت کرده است.
وی افزود:شرایط این دانشکده اکنون مناسب نیست و برای بدست آوردن جایگاهی مناسب بین سایر دانشکده های کشور به نگاه ویژه و حمایت وزارت نفت نیاز دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:با توجه به شرایط جوی نامناسب شهر آبادان دانشجویان با پذیرفتن این شرایط و با هدف استخدام در وزارت نفت تحصیل در این دانشکده را انتخاب کرده اند و استخدام در وزارت نفت خواسته نابجایی از طرف آنها نیست.
کعبی خواستار حضور دانشجویان در کلاس های درس و از سرگیری فعالیت آموزشی دراین مرکز شد و تصریح کرد: دانشجویان از روز شنبه هفته جاری در کلاس های درس حضور یابند زیرا ادامه این تحصن به ضرر آنهاست و امکان حذف ترم تحصیلی برای آنها وجود دارد.

** دانشکده صنعت نفت آبادان سرمایه علمی و اجتماعی
جلیل مختار یکی دیگر از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دانشکده صنعت نفت آبادان سرمایه علمی و اجتماعی در وزارت نفت و سایر دانشگاه های کشور به شمار می رود و وزارت نفت باید نگاه ویژه تری به این مرکز علمی-صنعتی و همچنین فارغ التحصیلان آن داشته باشد.
وی از دانشجویان خواست به تحصن خود پایان دهند و اضافه کرد: هر سه نماینده آبادان بدنبال حل مشکل دانشجویان این دانشکده هستند ولی انتظار می رود دانشجویان دست از این تحصن بردارند تا ما با شرایط بهتری درپی تحقق خواسته آنها باشیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: خواسته این دانشجویان به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز انتقال داده شد تا از طریق این کمیسیون نیز مشکلات آنها پیگیری و برطرف شود.
وی افزود: خواسته دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تقاضایی معقول است زیرا آنها با شرایط کاملا سخت در آبادان مشغول به تحصیل هستند و انتظار جذب در وزارت نفت را پس از فارغ التحصیلی دارند.
عبدالنبی هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت نیز در این نشست از ابلاغ دستور وزیر نفت در خردادماه 1393 مبنی بر عدم استخدام نیروی انسانی گفت و ادامه داد: جلسات متعددی با قائم مقام وقت وزیر، معاونت منابع انسانی وزارت نفت و برخی مسئولان داخل و خارج از صنعت نفت در طول ماه های خرداد، تیر و مرداد همان سال برگزار شد و اعضای هیات رئیسه دانشگاه در اواخر مرداد ماه در جلسه ای با قائم مقام وزیر نفت مطالبات دانشجویان را مطرح نمودند.
وی افزود: پیرو این رخدادها با جذب فارغ التحصیلان مربوط به دانشجویان ورودی تا سال 1393 موافقت شد.
هاشمی گفت: در دفترچه کنکور سالهای 93 و 94 نیز بر عدم تعهد وزارت نفت به استخدام پذیرفته شدگان دانشگاه صنعت نفت تصریح شد که از تاریخ صدور این ابلاغیه تاکنون هم تعداد 988 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه جذب صنعت نفت شده اند، و امور استخدامی 788 نفر دیگر از فارغ التحصیلان در حال طی مراحل لازم است.
وی با اشاره به مشکلات کنونی دانشکده صنعت نفت آبادان گفت : دانشجویان از حضور در کلیه کلاس های درس در دو هفته اخیر
خودداری کرده اند ،به رغم حضور استادان ، امور آموزشی دانشکده به دلیل این اقدام دانشجویان کاملا مختل و تعطیل شده است.
هاشمی اظهار کرد: مطابق با مقررات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غیبت بیش از سه شانزدهم جلسات درس در یک نیمسال تحصیلی باعث حذف درس می شود که در صورت ادامه وضعیت فعلی عملا باعث حذف ترم تحصیلی خواهد شد.
وی افزود: دانشکده صنعت نفت آبادان تا روز شنبه 11 آذرماه هیچگونه محدودیتی را برای دانشجویان اعتصابی اعم از خدمات آموزشی و خدمات رفاهی (سه وعده غذا، خوابگاه و ...) اعمال نکرده است و ارائه این خدمات در صورت عدم حضور دانشجویان در کلاس های درس توجیه منطقی و قانونی ندارد.
وی اظهار کرد : بیش از همه خود دانشجویان از ادامه شرایط کنونی، متضرر خواهند شد و دانشگاه در صورت حضور فوری دانشجویان در کلاسهای درس، از حذف ترم تحصیلی جلوگیری می کند .
وی افزود:دانشجویان معترض با تعطیل کردن کلاس ‌های درس اعلام کرده‌‌ اند تا زمانی که از سوی مسئولان دولت درباره تعیین وضعیت استخدامی پاسخی دریافت نکنند به تحصن خود ادامه خواهند داد.
در پی تحصن دانشجویان دانشکده نفت آبادان و حضور نیافتن آنها در کلاس های درس، این دانشکده صنعت نفت آبادان از روز شنبه هفته جاری تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان طی 18 روز اخیر در اعتراض به آنچه 'ناتوانی هیات رئیسه دانشگاه در حفظ امتیازات مهم این دانشکده از جمله استخدام و امریه ' عنوان می کنند، تحصن کرده اند و در کلاس درس حاضر نمی شوند.
دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان با تحصن در محوطه این دانشکده خواستار احیای امتیازات قانونی آن ، اولویت دادن به دانشجویان در استخدامهای وزارت نفت ، ارتقاء کیفیت آموزشی دانشکده صنعت نفت آبادان و پاسخگو بودن وزارت نفت و مسئولان دانشگاه دراین زمینه ها شدند.
7104 /6002
خبرنگار:مسعود گادار**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.