به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز سه شنبه در نود و هفتمین نشست ماهانه شورای فرهنگ عمومی دزفول ضمن اعلام ابراز همدردی مردم این شهرستان با هموطنان آسیب دیده از زلزله اظهار داشت: کمک ها ، تجهیزات و امکانات موکب دزفول که در ایام اربعین در مرز چذابه مستقر بود در حال آماده سازی برای ارسال به مناطق زلزله زده است.
وی ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم خیر دزفول برای ارسال کمک های خود به زلزله زدگان افزود:اعضای ستاد اربعین دزفول برای جمع آوری کمک های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده وارد عمل شده اند.
امام جمعه دزفول همه دستگاه های اجرایی این شهرستان را برای ارسال کمک به مناطق زلزله زده فراخواند و گفت: دستگاه های اجرایی همانگونه که در کنار مردم در ایام اربعین به زائران کمک کردند اینک نیز باید با تمام ظرفیت و سرعت عمل بیشتر برای کمک به زلزله زدگان اقدام کنند.
وی تاکید کرد : امکانات موکب دزفول در قالب کاروانی بزودی راهی مناطق زلزله زده در کرمانشاه می شود.

** اعتبار بلوکه شده مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول
جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با تقدیر از توجه استاندار خوزستان به این مرکز فرهنگی برای تکمیل و تجهیز آن گفت: شهرداری دزفول بخشی از اعتبار پرداختی از سوی استاندار خوزستان برای این مرکز را بلوکه کرده و پرداخت نمی کند.
محمدرضا صفارپور در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود: استاندار خوزستان پارسال در جریان بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول 10 میلیارد ریال اعتبار به این مرکز اختصاص داد و اعتبار مذکور را به حساب شهرداری دزفول واریز کرد اما این شهرداری تاکنون تنها کمی بیش از 2 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.
وی افزود:در حالیکه مقرر شده مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به عنوان یکی از 10 مرکز در دست ساخت کشور بهمن ماه امسال رسما به طور کامل افتتاح شود این مرکز برای تکمیل بخش های باقی مانده و موزه آرایی همچنان چشم انتظار اعتبار است.
جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول تاکید کرد: با توجه به فرصت اندک باقی مانده برای تکمیل و افتتاح این مرکز انتظار می رود شهرداری دزفول اعتبار هشت میلیارد ریالی نزد خود را به این مرکز پرداخت کند.
صفارپور همچنین تکمیل بنای یادمان شهدای گمنام در جوار مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول را خواستار شد و گفت: با توجه به عقد قرارداد با پیمانکار انتظار می رود نسبت به تکمیل بنای یادمان شهدای گمنام دزفول اقدام شود.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به مساحت 18 هزار متر مربع و سه هزار متر مربع فضای مسقف دارای تالار و مجموعه های دیداری و گنجینه ها، کتابخانه تخصصی و سالن آمفی تئاتر است.
در این مرکز فرهنگی مجموعه ای از آثار و خاطرات شهدا ، آثار و اسناد دفاع مقدس و نیز خاطرات دفاع مقدس رزمندگان مستندسازی شده و نگهداری می شود.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول که حدود 15 سال از آغاز عملیات ساخت و تجهیز آن می گذرد همچنان برای تکمیل نهایی و تجهیز نیازمند اعتبار است.
6068
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.