محمد صفری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر افزود: پروژه شهید بندر پس از قطار شهری مهم ترین پروژه عمرانی شهر اهواز است که تلاش می کنیم تا پایان امسال گام نخست آن را که بیش از 50 درصد کل پروژه است به بهره برداری برسانیم.
وی گفت: این پروژه هم اکنون درچهار بخش کوله و رمپها، عرشه، جابجایی شبکه برق فشار قوی و رفع معارض که عمده آنها در طول یکماه گذشته بر طرف شده در حال فعالیت است.
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز با اشاره به اختصاص منابع مالی لازم به این پروژه افزود: این امر سرعت انجام پروژه را دو چندان کرده و به طور قطع ما را نسبت به تحقق برنامه های از پیش تعریف شده امیدوارتر خواهد کرد.
تقاطع غیر همسطح شهید بندر در اهواز بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب ایران است که 5/1 کیلومتر پل سازی با 600 میلیارد ریال صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح کوه گلف گفت: پروژه کوه گلف در بخش های مختلف کاری از جمله احداث دیوار بتنی در مسیر کوی رمضان، پل ولایت و پل شهیدان خادم سیدالشهدا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و جزو پروژه هایی است که برای دهه مبارک فجر هدف گذاری شده که امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
صفری ادامه داد: هم اکنون 2 طرف کوه شکافته شده و قرار است در این پروژه نیز با احداث (گلدان های انبوه گل) نسبت به زیباسازی حاشیه کوه اقدام شود.
وی از این پروژه به عنوان فعالیتی کاربردی و گره گشا برای رفاه عموم شهروندان و ایجاد جاذبه شهری یاد کرد.
پروژه پل ولایت نیز یکی از راه کار های حل مشکل ترافیک اهواز است و مسیر این پروژه از جاده خرمشهر شروع و تا جاده ماهشهر پایان می یابد و بدین ترتیب مسیر تقاطع جاده خرمشهر، خیابان 68 متری کوی علوی، مسیر خیابان انوشه، میدان دانشگاه، پل پنجم، بلوار جمهوری، بلوار جواد الائمه (ع)، پل شهید هاشمی، میدان لوله سازی و کوی رمضان را در برگرفته و پس از عملیات برش تپه های گلف، در مسیر ورودی جاده ماهشهر به اهواز به پایان می رسد که تاکنون تنها بخشی از کار تا رسیدن به منطقه پادگان سپاه (گلف) انجام شده است. برنامه ریزی برای اجرای این پروژه از سال 73 آغاز شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز همچنین در خصوص تقاطع غیر همسطح کوی زردشت نیزگفت: با وجود انعقاد قرارداد، این پروژه غیرفعال بود اما با وجود معارضان بسیار زیاد به ویژه در زمینه طرح لوله آب غدیر و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب، برق اهواز، برق منطقه ای و سایر تاسیسات، آن را فعال کنیم و احداث مسیر موقت یا انحرافی این پروژه نیز در حال انجام است و عملیات ساخت زیرگذر آن نیز درآینده ای نزدیک آغاز می شود.
وی همچنین با اشاره به عملیات طراحی و تکمیل تقاطع غیر همسطح میدان انتهای خیابان امام خمینی(ره) اهواز اظهارکرد: قرارداد این پروژه نهایی شده و پس از تجهیز کارگاه ،کلنگ این پروژه در روزهای آینده به زمین زده می شود.
وی گفت: مراحل نهایی جاده ساحلی پارک شهروند به پل نهم اهواز نیز در حال اتمام است که امیدوارم با بازگشایی این مسیر و احداث مسیر زرگان و کوی ملت بتوانیم جاده ساحلی شرقی که از ضروریات شهر اهواز است را در اولویت قرار دهیم.
صفری، در خصوص یکی دیگر از پروژه های شهرداری اهواز نیز افزود: مسیر ورودی به صنف بنکداران در حاشیه راه آهن در 50 روز گذشته پیشرفت خوبی داشته و هم اکنون به مرحله بیس رسیده است. احداث این مسیر برای ورود به مجموعه بنکداران با هماهنگی اداره راه آهن، آب و فاضلاب و سایر دستگاه ها در حال تکمیل است و بزودی آسفالت می شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز ادامه داد: احداث مسیر غربی پل ششم هم یکی از پروژه های تقریبا تعطیل بود. عملیات زیر سازی احداث دیوار و مسیر حد فاصل بلوار آریا تا بلوار نخلستان نیز به مرحله بیس رسیده و هم اکنون نیز جدولکاری آن در حال انجام است و در روزهای آینده آسفالت آن انجام می شود.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.