به گزارش ایرنا محمدرضا جعفری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث صادرات در شرایط اربعین وضعیت خاصی دارد که در سال گذشته سعی شد تا دقایق آخر و تا زمانی که امکان عبور از مرز برای کامیون ها فراهم است، صادرات متوقف نشود.
وی افزود: در سال جاری نیز تا زمانی که امکان صادرات وجود داشت ،هماهنگی‌های لازم برای عبور کامیون های ایرانی فراهم شد.
ناظر کل گمرک استان خوزستان ادامه داد: همچنین از مرز شلمچه نیز تمهیدات لازم برای عبور و مرور کامیون های ایرانی فراهم شد و تا آخرین زمان ممکن بحث صادرات متوقف نشد.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های اساسی که در سال آینده در دستور کار جدی قرار گرفته ، ایجاد راه دسترسی کامیون‌ها به مرز است که تا آن زمان به بهره‌برداری می رسد.
جعفری تصریح کرد: با ایجاد این راه دسترسی، همزمان با خدماتی که به زائران اربعین ارائه می‌شود ،در بحث صادرات نیز می توانیم شرایط عادی در این پایانه مرزی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: امسال تا زمانی که مراجعه ‌کننده برای صادرات داشتیم اقدامات لازم برای عبور آنها از مرز فراهم شد و امید است با توسعه زیرساخت ها شرایط برای صادارت آسان تر شود.
استان خوزستان علاوه بر داشتن دو پایانه مرزی با عراق در چذابه و شلمچه دارای چند بندر مهم تجاری از جمله بندر اروندکنار،امام خمینی/ره/، سجافی و اروند است.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.