علی گلمرادی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی موضوع سپرده گذاران موسسات اعتباری با جدیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تمام نمایندگان مجلس از روند موجود در موسسات اعتباری کشور گلایه مند هستند و خواستار ارایه راه کار مناسب برای رفع مشکلات مردم در این زمینه شدند.
ویبا بیان اینکه تعلل بیش از این برای رفع مشکل سپرده گذاران موسسات اعتباری صحیح نیست
افزود: نمایندگان مجلس در جلسات مکرر خود با وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شده اند.
وی ادامه داد: باید وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کرد و اکنون انتظار می رود در کوتاهترین زمان این مشکل را به طور اساسی حل کنند.
گلمرادی گفت: اهمیت این موضوع از نگاه خانه ملت به اندازه ای است که نمایندگان مجلس خواستار بررسی و اتخاذ تصمیمات مناسب برای رفع مشکل موسسات اعتباری با حضور رئیس جمهوری در جلسه علنی هفته آینده مجلس شدند که پس از حصول نتیجه مناسب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
وی بیان کرد: راه کارهایی همچون پرداخت مبالغی تا سقف 30 میلیون ریال یا 500 میلیون ریال به سپرده گذاران به دلیل اینکه تامین کننده منافع مردم نبود با موافقت مجلس همراه نشد.

** یکی از سپرده گذاران تهاونی منحله آرمان با ابراز گلایه مندی از پاسخگو نبودن مسوولان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام اندوخته خود را به قصد سرمایه گذاری برای مشکلات معیشتی خود در موسسه آرمان سپرده گذاری کرده بودیم، ولی از اردیهشت امسال قادر به برداشت از حساب خود نیستیم.
وی که خواست نامش ذکر نشود ادامه داد: با وجود اعتراضات و مراجعات مکرر به مسئولان شهری، کسی پاسخ مناسبی به ما نداد و همچنان سردرگم هستیم.
وی گفت: در حالی که انتظار داریم راه حلی مناسب از سوی مسئولان برای رفع مشکل موجود ارایه شود، شاهد اقداماتی هستیم که نه تنها مشکل را رفع نکرده بلکه به دغدغه های ما افزوده است.
بر این اساس در چند روز گذشته برای چهارمین بار سپرده گذاران تعاونی منحله آرمان برای دریافت مطالبات خود مقابل موسسه اعتباری ملل بندرماهشهر تجمع کرده و خواستار برطرف شدن مشکل مسدود بودن سپرده های خود شدند.
خرداد امسال به دستور بانک مرکزی با غیر مجاز اعلام کردن تعاونی آرمان حساب سپرده گذاران این موسسه مسدود شد.
در مرداد تعاونی منحله آرمان با موسسه ملل ادغام شد و بر اساس آخرین اطلاعیه، موسسه ملل به صاحبان حساب مبلغ 30 میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.
در خوزستان 34 شعبه تعاونی آرمان وجود دارد که 14شعبه آن در اهواز است.
/7165/9858/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنظیم :حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.