وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه سیماک در پست خوزستان گفت: اجرای این پروژه نقش موثری در تحقق دولت الکترونیک و توسعه اقتصادی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در جریان سفر محمدجواد آذری جهرمی به استان خوزستان به همراه «مهری» معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) طی مراسمی در این اداره کل افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این سامانه آذری جهرمی گفت: اگر بدانیم پروژه سیماک تا چه میزان در تحقق دولت الکترونیک، توسعه اقتصادی و همچنین مبارزه با فساد موثر است در جهت اجرایی شدن هرچه بهتر آن گام بر خواهیم داشت.

وی، راه اندازی این سامانه را در سهولت انجام امور اداری مردم موثر دانست و گفت: با راه اندازی این سامانه رفت و آمد مردم به دستگاه ها کاهش یافته و تعامل بین دستگاه های اجرائی افزایش می یابد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم سازی زیرساخت های فناوری و سخت افزاری را لازمه ارائه خدمات باکیفیت به مردم برشمرد و گفت: سامانه سیماک در حال حاضر از لحاظ ورود اطلاعات و هماهنگی به مرحله ای رسیده که قابلیت افتتاح دارد و امیدواریم اثرات آن در سرویس های زیرساختی استان دیده شود.

آذری جهرمی اجرای پروژه سیماک را بستری جدید برای مدل درآمدزایی شرکت پست برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با انتخاب مسیرهای جدید و متناسب با فناوری های روز، سرویس های نوین نیز بر این بستر ایجاد شده و درآمدهای بیشتری وارد شرکت ملی پست شود.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به راه اندازی این پروژه در سراسر کشور و ضرورت استفاده از نیروهای خوش فکر و کارآمد در این جهت، گفت: شخص مهری به سبب دارا بودن ظرفیت هماهنگی و تعاملات بین دستگاهی از توانمندی بالایی برخوردار است که لازم است برای انجام این تکلیف قانونی در راستای استقرار دولت الکترونیک اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان شبکه پستی کشور به ویژه مدیر کل پست خوزستان برای هماهنگی های لازم در راه اندازی و تسریع اجرای این پروژه خاطر نشان کرد: همت و تلاش صادقانه و دلسوزانه همه شما در جهت پیشبرد اهداف عالیه شرکت که همان ارتقای خدمات با کیفیت و جلب اعتماد عمومی است نوید بخش آینده ای پر نشاط برای صنعت پست کشور خواهد بود.

در ادامه، مهری نیز در سخنانی با اشاره به طرح کلان ملی سیماک، گفت: سیماک یک سامانه یکپارچه و جامع است که با این سامانه امور املاک شهر و روستا مدیریت و ساخت و ساز شهری و روستایی مورد نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت .

رئیس هیئت مدیره با اشاره به اهمیت این طرح در مدیریت املاک کشور افزود: با اجرای این طرح تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی کشور، به هم مرتبط خواهند شد .

معاون وزیر همچنین بیان داشت: با اجرای طرح سیماک توسط شهرداری ها و دهیاری ها، گام های مؤثری برای تحقق دولت الکترونیک برداشته خواهد شد و قادر است علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک سرزمین، فرآیندهای کاری اداری مربوط به امور املاک را در میان دستگاه های اجرایی ذی ربط الکترونیکی کند .

مهری ارتقای بهره‌وری استانی و ملی، شفاف‌سازی پرونده ملک، فراهم آوردن امکان مبادله الکترونیکی استعلامات میان دستگاهی مربوط به ملک و حداقل رساندن زمین خواری را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.