به گزارش ایرنا سید علی بحرینی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان که با حضور معاون وزیرراه و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته و در دولت تدبیر و امید در حوزه راهداری و جاده ای اقدامات خوبی در خوزستان صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین در حوزه بهسازی پایانه های مرزی تحول خوبی در استان صورت گرفته و نقاط ضعف و کمبودهای پایانه های چذابه و شلمچه تا حدود زیادی برطرف شده است.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان هرساله در ایام اربعین حسینی میزبان زائران بی شماری از سراسر کشور بوده که سال گذشته نیز با رشد قابل توجه این زائران مواجه بودیم و همین امر مسئولیت ما را در تامین زیرساخت های لازم برای سهولت تردد این زائران دوچندان می کند.

*صادرات یک میلیارد و600 میلیون دلار به عراق با کمترین چالش
وی همچنین به رشد قابل توجه صادرات از پایانه های مرزی استان به عراق اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات به عراق را با کمترین چالش و موانع داشتیم.
وی افزود: همچنین ساخت پایگاه پلیس راه، طرح مدیریت هوشمند راه های استان، نصب دوربین و سیستم های کنترل تردد نیز از جمله اقدامات انجام شده در سال های اخیر است.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: یکی از ماموریت های جدی خوزستان تولید محصولات استراتژیک است که برای نمونه می توان به مقام اول این استان طی پنج سال متوالی اشاره کرد.
وی با بیان این که سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن برداشت گندم در خوزستان انجام شده است گفت: بالغ بر 60 کامیون و بیش از سه هزار و 200 کمباین در راه های استان فعالیت داشته تا این میزان برداشت گندم به سرانجام برسد.
بحرینی تصریح کرد: خوزستان در سال گذشته 20 میلیون محصولات پتروشیمی، 5.5 میلیون تن تولیدات فولاد داشت و انتظار می رود، دیدگاه ملی نسبت به این ماموریت های کشوری خوزستان ، بیشتر شود.
همچنین در این مراسم مسعود مصدقی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه در چهار سال اخیر اظهار کرد: خوزستان با قریب به 15هزار کیلومتر راه و 40 میلیون تن جا به جایی کالا، 9میلیون جا به جایی مسافر و همچنین وجود 13 یادمان شهدا که سالانه پذیرای پنج ونیم میلیون زایر است ازموقعیت خاص و با اهمیتی در کشور برخورداراست.
وی افزود: هرساله زائران اربعین حسینی از طریق دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در استان وارد خاک عراق می شوند و همین امر موقعیت این پایانه های مرزی را در استان دوچندان کرده است.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: همچنین وجود هفت بندر در خوزستان که سه بند آن استراتژیک است موقعیت اقتصادی استان را بیش از سایر استان ها بالا برده است.
وی بیان کرد: یکی از مهم ترین این بندرها ،بندر امام خمینی(ره) بوده که حدود 40 درصد واردات و 17 درصد صادرات کشور از طریق این بندر صورت می گیرد.
مصدقی تصریح کرد: وزن حمل و نقل خوزستان نیز بسیار سنگین است و شبکه راه های استان سالیانه قریب به 120 میلیون تردد را پذیرا هستند که مدیریت این حجم تردد کار بسیار دشواری است.
وی ادامه داد:وجود شبکه های حمل و نقلی ریلی ،جاده ای ،هوایی و دریایی نیز از دیگر امتیازاتی است که خوزستان نسبت به سایر استان دارد.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از سال 92 که این مسئولیت خطیر را به عهده گرفتم بازدید های مستمر از پایانه های مرزی را در اولویت کار قرار داده و وضعیت مناسبی را در این پایانه های مشاهده نکردیم.
وی افزود: باتوجه به این که در هر سال شاهد راهپیمایی عظیم اربعین هستیم، ضرورت رسیدگی به وضعیت پایانه ها به شدت احساس شده و در همان روزهای ابتدایی کار توسعه این پایانه ها را در اولویت کار قرار دادیم.
مصدقی تصریح کرد:بزرگترین سالن مسافرتی کشور در مرز شلمچه در اربعین سال 1395 به دست رئیس جمهوری محترم به افتتاح و بهره برداری رسید و در بحث محوطه سازی، مبلمان و ایجاد معابر لازم و فضای سبز این منطقه نیز اقدامات بسیار ارزنده ای صورت گرفت.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: همچنین در پایانه چذابه نیز سالن مسافری با مساحت چهار هزار و 500 متر مربع ساخته شده و محوطه این پایانه نیز به شکل قابل توجهی آباد شده است.
وی گفت: در زمینه احداث مجتمعات خدمات رفاهی نیز یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و با مساعدت سازمان راهداری صورت گرفته است.
مصدقی تصریح کرد: تاکنون 25 مجتمع خدمات رفاهی در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده و در حوزه its ( سامانه حمل و نقل هوشمند) نیز اقدامات ارزنده ای صورت گرفته که از جمله آن ها می توان به راه اندازی دوربین های نظارتی و تردد شمارها و مونیتورینگ کردن شبکه راه ها اشاره کرد.
در پایان از زحمات مسعود مصدقی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تقدیر و غلام عباس بهرامی نیا به عنوان جانشین وی معرفی شد.
غلام عباس بهرامی نیا پیش از این سمت مدیرکلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی را بر عهده داشته است.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.