به گزارش ایرنا متن پیام تسلیت استاندار خوزستان به این شرح است:
خبر درگذشت دانشمند وارسته و عالیقدر مرحوم دکتر محمدعلی شیخ ما را دچار تاثر و تالم فراوانی نمود، دکتر محمدعلی شیخ که از فرزندان پاک و مومن خاندان بزرگ شیخ شوشتری و فرزند عالم بزرگ و فقیه پاک ، علامه شیخ محمدتقی شوشتری (ره) بودند که با تقدیم فرزند شهید خود در راه انقلاب و میهن همواره نشان دادند علاوه بر دانش و فرهیختگی در اخلاص و عشق به انقلاب ، دارای جایگاه والایی هستند.
مرحوم دکتر محمد علی شیخ در عرصه خدمتگزاری به مردم سه دوره نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بودند که توانستند خدمات ارزنده بسیاری را انجام دهند.بدون شک خدمات ایشان در خاطره مردم شوشتر وگتوند خواهد ماند.
اینجانب درگذشت این اندیشمند بزرگ را به مردم استان خوزستان ، خصوصاً مردم شریف شهرستان شوشتر ، خانواده معظم آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و از خداوند باری تعالی برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی وبرای کلیه بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان
دکتر محمدعلی شیخ شوشتری به عنوان استاد نمونه کشور سال 1374فرزند علامه محمدتقی شوشتری و نواده شیخ جعفر شوشتری است. تحصیلات خود را در حقوق و فلسفه و ادبیات عرب به پایان رساند و از همدرسان جعفر شهیدی بود.
وی از سال 1375 تا 1387 ، سه دوره متوالی نمایندگی مردم شوشتر و گتوند را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در افتتاح مجلس ششم رییس سنی مجلس بود. دکتر شیخ صاحب آثاری در زمینه فلسفه اسلامی، به ویژه فلسفه اشراق است.
همچنین صاحب آثاری تحقیقی درباره ابن خلدون می باشد.
وی از پیش از انقلاب در دانشگاه ملی ایران دانشگاه شهید بهشتی به تدریس مشغول بوده و موسس گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز بود.
برنامه تشییع و خاک سپاری مرحوم شیخ شوشتری که روز یکشنبه دار فانی را وداع کرد در شوشتر برگزار می شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.