علرضا ملک زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پیش بینی می شود 6 هزار هکتار از مزارع شهرستان شوش در سال زراعی جاری زیر کشت چغندر قند برود که نسبت به سال گذشته حدود هزار هکتار افزایش خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت چغندر قند در شوش معادل 50 درصد کل سطح زیر کشت این محصول در استان خوزستان است گفت:تولید چغندرقند در شوش در سال گذشته حدود 350 هزار تن بود.
وی متوسط عملکرد مزارع چغندر قند در شهرستان شوش در کشت سال گذشته را 72 تن اعلام کرد و اظهار داشت:این رقم در مقایسه با میانگین کشوری که 50 تن است 22 تن در هکتار افزایش داشت.
ملک زاده گفت:به منظور تحویل محصول چغندرقند به کارخانه های تولید شکر با 6 کارخانه در اصفهان،کرمانشاه ،قزوین و همدان و کارخانه قند شمال خوزستان قرار داد منعقد شده است.
وی گفت:پیش بینی می شود برای اولین بار پس از احیای مجدد کارخانه قند شمال خوزستان امسال بخشی از محصول چغندرقند منطقه تحویل این کارخانه شود.
مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت:به منظور آزمایش پیش راه اندازی این کارخانه در آبان ماه ، 70 هزار تن محصول چغندرقند بهاره شمال خوزستان برای تبدیل به شکر تحویل این کارخانه خواهد شد.
وی از کارخانه های طرف قرار داد خواست مطالبات کشاورزان چغندرکار را پرداخت کنند تا کشاورزان بتوانند برای کشت این محصول استراتژیک با اشتیاق بیشتری وارد عمل شوند.
ملک زاده گفت: برخی کارخانه ها شرایطی در قراردادها لحاظ کرده اند که مورد رضایت جهاد کشاورزی و کشاورزان نیست که امیدواریم با نشست هایی که تشکیل شده این مشکل رفع شود.
کشاورزان شوش با تولید سالانه حدود 2 میلیون تن محصول نقش مهمی در تولید انواع محصولات به ویژه گندم ، ذرت دانه ای و چغندرقند دارند.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.