به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد امام روز یکشنبه در جشن خوشه های طلایی گندم در تالار نیایش این شهر با انتقاد از اینکه چغندر قند تولید این شهرستان به کارخانه های تولید شکر سایر استان های کشور ارسال می شود افزود: با راه اندازی کارخانه قند در شهرستان شوش باید از ظرفیت بخش کشاورزی این شهرستان در تولید محصولاتی چون چغندر قند در راستای خودکفایی کشور در تولید شکر بیشتر بهره گرفت.
وی اظهار داشت: ایجاد صنایع جانبی بخش کشاورزی مطالبه کشاورزان زحمتکش شهرستان شوش از وزارت جهاد کشاورزی و مقام عالی این وزارتخانه است که انتظار می رود مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه شوش همچنین با اشاره به تولید دانه های روغنی در شهرستان شوش و شمال خوزستان خواستار راه اندازی کارخانه روغن کشی در این منطقه شد.
وی با بیان مشکلات کشاورزان گندمکار این شهرستان و انتقاد از پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان افزود: با توجه به هزینه بالای کشت و تولید گندم ، از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود قیمت خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان را افزایش دهد چرا که با قیمت فعلی کشت و تولید گندم در استان خوزستان مقرون به صرفه نیست.
حجت الاسلام امام همچنین آماده سازی تمام زمین های قابل کشت این شهرستان را خواستار شد و گفت: از مجموع 300 هزار هکتار از زمین های قابل کشت این شهرستان تنها حدود نیمی از آنها زیر کشت می رود لذا باید مابقی زمین ها نیز برای کشت و تولید آماده شوند.
فرماندار شهرستان شوش نیز موفقیت در تولید 318 هزار تن محصول گندم از سوی کشاورزان این شهرستان را افتخاری برای استان خوزستان برشمرد و گفت: تولید این میزان گندم در سال زراعی 96-95 در شهرستان شوش در حالی است که در این سال میزان بارندگی در شوش 49 درصد کاهش داشت.
رضا نجاتی با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی خواستار اجرای طرح های نوین کشاورزی در این شهرستان شد و گفت: در صورتیکه کشاورزی شوش از روند فعلی سنتی به صنعتی تبدیل شود شاهد افزایش چند برابری تولیدات کشاورزی در این شهرستان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا معاون بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت:
با ایجاد 5 کارخانه تولید شکر در شمال خوزستان می توان ظرف مدت 2 سال کشور را از واردات شکر بی نیاز کرد.
محمد قاسمی نژاد همچنین افزود: برای اینکه مافیای واردات روغن را ناامید کنیم می توان با افزایش تولید دانه های روغنی ظرف مدت سه سال در تولید روغن به خودکفایی رسید.
وی گفت: هم اکنون سالانه سه میلیارد دلار صرف خرید روغن از خارج می شود که با این رقم می توان سه میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.
6068
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.