جلسه شورای مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیر عامل، مدیران و رؤسای ستادی این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون در ابتدای جلسه هدف از تشکیل آن را شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت فرایند های انجام کار و چابک سازی سازمان برشمرد.

محسن دهانزاده با تأکید بر لزوم نگاه سیستمی در سازمان و پرهیز از جزیی نگری اظهار داشت: عدم وجود نگاه سیستمی و نگرش تیمی در سازمان ها موجب بروز آسیب های بسیاری می شود که در همین راستا ضرورت دارد مدیران ارشد نسبت به ترویج این نوع نگاه و نهادینه کردن کار فرآیندی در بخش های تحت امر خود اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

وی اعتماد سازی در بین کارکنان و تفویض اختیار به افراد زیر مجموعه با توجه به توانمندی ها و حیطه وظایف افراد را از جمله عوامل توفیق مدیران موفق بر شمرد و گفت: شناخت کامل کارکنان، برگزاری نشست های صمیمی و رو در رو با کارکنان و همچنین برخورداری از مهارت های ارتباطی قوی از دیگر عوامل موفقیت مدیران است.

دهانزاده از مدیریت فعالانه، کنترل و نظارت بهینه بر مجموعه و قدرت شناخت توانمندی های افراد به عنوان سایر ابزارهای مدیریتی نام برد و افزود: مدیران ارشد سازمان باید در راستای تحقق اهداف سازمان نسبت به شناسایی دقیق استعدادهای کارکنان و بکارگیری هوشمندانه این مهارت ها اقدام کنند و با برخورداری از روحیه انتقاد پذیری و درس آموزی از اشتباهات گذشته خود و دیگران و همچنین بهره مندی از سیستم های تشویقی مناسب و کارآمد در ایجاد سازمانی مولد و با نشاط تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به لزوم نهادینه کردن امر آموزش، گفت: آموزش کارکنان و جاری سازی موضوع مدیریت دانش در مجموعه و توجه به تدوین و انتقال دانش و مهارت کارکنان از موارد بسیار مهم و ضروری است که در صنعت نفت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در همین راستا مدیران دانشی، معمولاً محیط سازمان را به محلی برای دانش افزایی و انتقال دانش و تبادل تجارب افراد تبدیل می کنند و بر امر جانشین پروری که از مؤلفه های پیشرفت و بالندگی سازمان است در همه حوزه ها اهتمام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت انرژی و اهمیت آن در سازمان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد در راستای مدیریت هزینه ها و نیل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مؤلفه های انرژی در سازمان شناسایی و در زمینه مدیریت و صرفه جویی در مصرف انرژی تدابیر نو و کارآمد اندیشیده شود.

وی همچنین بر ضرورت تشویق کارکنان در راستای مشارکت بیش از پیش در نظام پیشنهادات و ارائه ایده های نوین و راهکارهای جدید در حوزه های مختلف تأکید کرد.

در این نشست که حدود 5 ساعت به طول انجامید مدیران و سرپرستان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون مباحث مطرح شده و حوزه تحت سرپرستی خود پرداختند و مقرر گردید سه شنبه اول هر ماه نشست های مشابه تا پایان سال برنامه ریزی و تنگناهای مرتبط مطرح و چاره اندیشی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.