به گزارش ایرنا آرش شهر آیینی چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: صندوق ضمانت صادرات از دو میلیارد دلار صادرات به طور متوسط سالانه 700 میلیون دلار را حمایت می کند.
وی گفت: این صندوق در صورتی که خریدار ضمانت دچار ریسک شود جبران خسارت می کند به عنوان مثال در سال گذشته 22 میلیون دلار خسارت پرداخت کرد.
عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات کشوربیان کرد: برای سال 96 دو بیمه نامه لیزینگ و واخواست نیز در این صندوق راه اندازی شده است.
درادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بیان کرد: از صندوق های ضمانتی درخواست داریم که یک خط اعتباری خاص برای عرضه محصولات کشاورزی به آسیای میانه، روسیه و عراق توسط فعالان اقتصادی خوزستان راه اندازی کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز دراین نشست گفت: برای صادرات به بازار عراق نیز به حمایت این صندوق های ضمانتی است تا فعالان اقتصادی در خوزستان اعتماد لازم را برای فعالیت در بازار عراق داشته باشند.
امید حاجتی درادامه بیان کرد: منطقه آزاد اروند بستر بسیار مهم اقتصادی است که این صندوق ها با حمایت از فعالان اقتصادی می توانند در رونق هر چه بیشتر فعالیت های اقتصادی در این منطقه کمک کنند.
پیش از این نشست مدیران صندوق های ضمانتی صادرات و صنایع کوچک کشور با صنعتگران استان دیدار داشتند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.