به گزارش ایرنا پالایشگاه نفت آبادان در استان خوزستان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که 104 سال قدمت دارد و زمانی بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه و جهان شناخته می شد.
پالایشگاه آبادان با تولید روزانه 15میلیون لیتر بنزین 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در آن تولید شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان یکشنبه به ایرنا گفت:80 حوضچه تصفیه پساب این پالایشگاه در مجاورت منازل مسکونی و بیمارستان است که گازهای متصاعد شده از آن باعث ایجاد بوی نامتعارف در فضای این شهر می شود.
وی افزود: بخشی از گازهای منتشر شده در فضا شامل گازهای BTEX است که پالایشگاه آبادان با وجود تذکر مکرر توسط محیط زیست تاکنون نسبت به کاهش این آلاینده ها اقدامی نکرده است.
موسوی آزاد گفت:با وجود اخطار مکرر از سوی محیط زیست برای رفع بوی گازهای پساب متاسفانه پالایشگاه آبادان برای به استاندارد رساندن میزان گازهای فرار در هوا با محیط زیست همکاری لازم را نداشته است.
وی بیان داشت:در مواقع هوای شرجی به دلیل شرایط جوی خاص گازهای هوا به سطح زمین نزدیک و باعث افزایش میزان بوی گاز در شهر آبادان می شود که این مهم بارها باعث اعتراض شهروندان شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اظهارکرد: برای حفظ سلامت شهروندان و برطرف کردن مشکل بوی گازهای فرار در فضای شهری مجبور به ارائه شکایت از پالایشگاه آبادان به دادگستری شدیم.
به گزارش ایرنا یک واحد بازیافت گوگرد(SRP) پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان یکی از عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می شود، در آبان 1393 به دستور دادستان آبادان تعطیل شد که با برطرف کردن مشکل زیست محیطی در فروردین 1394مجدد وارد مدار تولید شد.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.