مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:در زمین اهدایی از سوی این فرد خیر تاسیسات آبرسانی به منظور حل مشکل تامین آب تعدادی از روستاهای بخش سردشت ساخته می شود.
محمد گلچین پور افزود:به علت کاهش بارندگی و کاهش آبهای زیرزمینی از حدود پنج سال پیش آب روستاهای سربیشه،فیروزآباد،بنه قیصر ،سبزاب و کهنک دزفول با مشکل مواجه شده است که با مطالعات و پیگیری که از سوی اداره آب وفاضلاب روستایی و فرمانداری دزفول صورت گرفت مقرر شد برای رفع بحران اعتباری برای این مشکل در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه یک حلقه چاه در سال 94 برای حل مشکل تامین آب این روستاها در روستای سبزاب حفر شده که اخیرا به علت کمبود بارندگی دوباره دچار مشکل شده است افزود:در این روستاها افزون بر یک هزار و 500 خانوار ساکن است که از اردیبهشت ماه امسال به علت مشکلات موجود، آب روستاهای بنه قیصر،سبزاب و فیروزآباد با افت شدید مواجه شده که با پیگیری بخشداری سردشت و دیگر مسئولان محلی نقطه ای برای حفر چاه در روستای سربیشه در نظر گرفته شد.
وی گفت: با مساعدت و همکاری یک فرد نیکوکار اهل سردشت دزفول 300 متر مربع زمین برای احداث تاسیسات آبرسانی و حل مشکل این سه روستا تامین شده است.
گلچین پور ادامه داد:رضا زلقی نیکوکار دزفولی زمین خود را برای احداث تاسیسات آبرسانی و حل مشکل آب آشامیدنی اهالی این روستاها به آب وفاضلاب روستایی اهدا کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار برای حفر یک حلقه چاه در این زمین مشکل اهالی سه روستای بنه قیصر،سبزاب و فیروزآباد رفع شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول گفت:برای حل مشکل افت فشار آب روستاهای سبراب و کهنک نیز پیگیری در دست انجام است .
بخش سردشت دزفول با سه هزارو 800 کیلومتر مساحت دارای دو دهستان و 57 روستا می باشد.
جمعیت بخش سردشت دزفول حدود 35 هزار نفر می باشد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.