افضل میرزایی فر سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال 1395 در حدود 16 هزار و 257 فقره پرونده در دادگستری شادگان ثبت شد که با تلاش کارکنان دادگستری این تعداد پرونده به همراه حدود 400 فقره پرونده از سال‌های گذشته رسیدگی و مختومه شد.
وی به راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در دادگستری شادگان اشاره کرد و اظهارکرد: راه‌اندازی این سامانه در کاهش هزینه‌ها و تسریع در رسیدگی به اطاله دادرسی تأثیرگذار بود.
میرزایی فر تعداد ابلاغیه‌های دادگستری شادگان را در این مدت 34 هزار و 234 فقره اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 2هزار و 31 ابلاغ‌نامه به‌صورت الکترونیکی انجام شد.
وی از راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی در شادگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:تقدیم لوایح، ابطال تمبر، و شکوائیه‌ها به این دفاتر واگذار می‌شود و تاکنون برخی از افراد برای راه‌اندازی دفاتر اعلام ثبت‌نام کردند و هم‌اکنون در مرحله دعوت برای مصاحبه حضوری هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کمبود نیرو در دادگستری شادگان اشاره کرد و افزود: چارت اداری دادگستری شادگان 86 نفر است در حالی که 22 نفر به صورت رسمی مشغول کار هستند.
وی اظهارکرد:در حالی که باید پنج دادیار در دادگستری شادگان باشند فقط یک دادیار مشغول کار است.
میرزایی فر هدف دستگاه قضایی را کاهش ورودی پرونده‌های در کنار رفع اطاله دادرسی در مورد پرونده‌های در حال رسیدگی عنوان کرد و بیان داشت:برخی از پرونده‌ها قضایی در نتیجه عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌ها است.
وی افزود:بخشی از پرونده‌ها مطالبه تسهیلات بانکی است که اگر در زمان اعطای تسهیلات تضمین لازم گرفته شود شاهد تشکیل تعداد کمتری پرونده در این مورد خواهیم بود.
رئیس دادگستری شادگان گفت: اگر در اجرای طرح‌های عمرانی پیش از اجرای طرح قانون تملک زمین، طرح‌های عمومی و دولتی به‌صورت صحیح اجرا شود شاهد پرونده‌های متعدد معارضه که گاهی به درگیری فیزیکی منتهی می‌شود نخواهیم بود.
وی افزود:یکی از مواردی که موجب اطاله دادرسی می‌شود استعلاماتی است که از اداره انجام می‌شود که متأسفانه پاسخ با تأخیر به دادگستری اعلام می‌شود.
3015/ 6037
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.