محمد الوندی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:این آتش سوزی ها به یک تا 50 هکتار از جنگل های منطقه خسارت وارد کرده است.
وی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی ها حدود 150 هکتار از جنگل های کرخه در آتش سوخت گفت:علاوه بر این موارد با اقدامات پیشگیرانه و سرعت عمل نیروهای عملیاتی حدود 12 مورد آتش سوزی مهار و از سرایت به جنگل ها جلوگیری به عمل آمد.
الوندی اضافه کرد:متاسفانه 70 درصد آتش سوزی های امسال در کرخه به علت آتش زدن کاه و کلش و بقایای مزارع کشاورزی اتفاق افتاده و علت 2 مورد از آتش سوزی ها هنوز نامعلوم است.
رئیس پارک ملی کرخه در خصوص آخرین آتش سوزی جنگل کرخه نیز گفت:این آتش سوزی به علت وزش باد به کوره زغال غیرمجاز رخ داد که بر اثر آن چهار هزار متر مربع از جنگل کرخه در آتش سوخت.
وی افزود:در این آتش سوزی 20 اصله درخت پده و گز و 100 نهال و بوته در آتش سوخت که در این خصوص 2 نفر مقصر شناخته شده و به مراجع قضایی شوش معرفی شدند.
منطقه حفاظت شده کرخه حدود 14 هزار هکتار است که هفت هزار و 500 هکتار آن را پارک ملی شامل می شود.
پوشش گیاهی این پارک ملی گز،پده،کنار،توت خودرو،بید ،کنارک و دیگر درختان است .
منطقه حفاظت شده کرخه در شمال استان خوزستان محل زیست گونه های مختلف جانوری است.
در هفته گذشته علاوه بر وقوع چند مورد آتش سوزی در جنگل و بیشه های شهرستان شوش ، جنگل های بلوط بخش الوار اندیمشک و شهیون دزفول و نیز بخشی از مراتع و بیشه زارهای شهرستان گتوند دچار آتش سوزی شدند.
منطقه حفاظت شده کرخه در شمال استان خوزستان محل زیست گونه های مختلف جانوری است.
در دو ماه اخیر بیش از 15 مورد آتش سوزی در جنگل های دز و کرخه اتفاق افتاده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.