سیدعباس موسوی امین سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با تمهیدات به موقع و لازم و تلاش شبانه روزی عوامل خرید ، از این مقدار گندم خریداری شده حدود 10 هزار تن گندم به سیلوها انتقال یافته است و بقیه نیز در حال ذخیره سازی است.
وی با بیان اینکه خرید گندم در شهرستان کارون پایان یافته است افزود: با وجود شرایط نامناسب جوی در استان ، میزان خرید گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته 700تن افزایش نشان می دهد.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان کارون گفت: بهای گندم خرید تضمینی توسط شعب بانک کشاورزی ، به حساب کشاورزان واریز می شود.
موسوی امین با بیان اینکه تاکنون 659 تن دانه روغنی کلزا از 700هکتار از اراضی این شهرستان خریداری شده است افزود:بهای هرکیلوگرم خرید به نرخ تضمینی 13هزار ریال و کلزا 33هزار ریال می باشد.
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده در سال زراعی جاری یک میلیون و 700هزار تن گندم از سطح 480هزار هکتار از زمین های زیرکشت این محصول در خوزستان برداشت شود.
تاکنون بیش از یک میلیون و 350هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی به نرخ تضمینی خریداری شده است.
مصرف کل سالانه گندم در استان خوزستان حدود 600هزار تن می باشد.
استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.
در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.