به گزارش روز دوشنبه ایرنا در این آئین که با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار گتوند برگزار شد ، فرماندار، ائمه جمعه گتوند و هویزه ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان محلی حضور داشتند.
امام جمعه هویزه در این آئین در سخنانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام راحل(ره) گفت:امام خمینی (ره) یک لحظه از تبعید،زندانی و تهدید رژیم پهلوی واستکبار نترسید و استقامت و مبارزه کرد.
حجت الاسلام ناصر نیسی ادامه داد:در دوران جنگ تحمیلی اکثر کشورهای جهان نیروهای نظامی و تسلیحات جنگی خود را در اختیار کشور عراق قرار دادند و از صدام جنایتکار پشتیبانی و حمایت کردند تا بتوانند یک ذره راه انقلاب،که امام راحل(ره) آن را ترسیم کرد،منحرف کنند و جلوی آن را بگیرند،ولی هرگز موفق نشدند.
وی به حضور گسترده مردم درانتخابات 29اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: مردم ولایت مدار با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای به دشمنان نشان دادند که همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
امام جمعه هویزه ادامه داد:مشروعیت نظام اسلامی از روز اول که پیروز شد و 98درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند بیانگر این واقعیت است که مردم ایران همواره پای آرمان های خمینی کبیر(ره) ایستاده اند.
حجت الاسلام نیسی افزود:این منظومه فکری که امام راحل (ره) آن را ترسیم و تطبیق کرد یک منظومه کامل برای مدیریت جهان و اسلام است و امروز رهبر فرزانه ما ثابت قدم و استوار، ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد 1342 گفت: این روز مهم جنبشی ماندگار، اثر گذار و سرآغاز تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی و سیاسی ایران است و نقطه عطفی در کارنامه آغاز انقلاب اسلامی به شمار می رود.
مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام (ره) و گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد در گتوند با سوگواری و مداحی مداحان اهل بیت (ع) خاتمه یافت.
به گزارش ایرنا همچنین آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در شهرهای صالح شهر،ترکالکی،جنت مکان ،سماله از توابع شهرستان گتوند برگزار شد.
همایش ادبی در سوگ آفتاب و معرفی کتاب های وشخصیت امام راحل(ره) از سوی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گتوند و نشست تخصصی کتابخوان،مسابقه مکتوب با عنوان سیره امام راحل ره از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند و دیگربرنامه های فرهنگی از جمله برنامه های ویژه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این شهرستان بود.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@ برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.