به گزارش ایرنا بر اساس این تبصره که از آن به عنوان ماده واحده قانونی نام برده می شود بر روی قبض مشترکان کم مصرف آب بین صفر تا 5 متر مکعب در ماه 10 هزار ریال ، 5 تا 10 مترمکعب در ماه 20 هزار ریال ، 10 تا 15 متر مکعب 20 هزار ریال ، مصرف 15 تا 20 متر مکعب آب در ماه 40 هزار ریال تحت عنوان تبصره 3 اضافه شده ضمن اینکه این روند تصاعدی با افزایش مصرف آب در ماه روند صعودی دارد.
این تبصره بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص مشارکت مالی مردم موضوع تبصره 3 ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری از اول دی ماه پارسال اجرایی شده و گله مندی شهروندان دزفولی را به دنبال داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران از تبصره 3 به عنوان مصوبه ای اشتباه از سوی شورای چهارم دزفول نام برد و گفت:کلیه اعضای شورای شهر دزفول همچنان پایبند لغو لایحه تبصره 3 آب و فاضلاب مبنی بر افزایش آب بها هستند.
عظیم سرافراز افزود:تبصره 3 آبفا در سطح کشور و 12 شهر استان خوزستان اجرا شد و در شورای اسلامی شهر دزفول نیز تصویب شد که بر اساس این لایحه آب بهای مشترکان آبفا به منظور توسعه ،حفظ و نگهداری شبکه آب دزفول بین 50 تا 70 هزار ریال در هر ماه افزایش می یابد.
وی گفت:اعضای شورای شهر دزفول با تصویب این تبصره با اعتراض فراوان مردمی روبرو شدند که این امر موجب شد اعضای شورا به اشتباه خود پی برده و با 13 رای این لایحه را لغو کنند.
سرافراز افزود:لغو این تبصره به تصویب فرمانداری دزفول و استانداری خوزستان رسید و به وزارت نیرو نیز ابلاغ شد ولی هنوز وزیر نیرو دستور لغو این تبصره را به آبفا دزفول ابلاغ نکرده است و طبق گفته مدیر آبفا دزفول تا زمانی که سیکل قانونی برای لغو این تبصره طی نشود امکان لغو آن نیست و همچنان بر روی قبض های آب شهروندان اعمال می شود.
رئیس شورای شهر دزفول با بیان اینکه تاکنون سه میلیارد ریال از محل تبصره 3 به آبفا دزفول اعتبار تزریق شده است گفت:با وجود این به علت اعتراض مردم ، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول پیگیر لغو این تبصره اند و در نشستی که در روزهای آینده به همین منظور در فرمانداری دزفول برگزار می شود این موضوع مطرح و در کمیته ای بررسی خواهد شد.
وی اظهار کرد:با توجه به لغو این تبصره از سوی اعضای شورای شهر دزفول ، مردم ملزم به پرداخت مبلغی تحت عنوان تبصره 3 بر روی قبض های آب نیستند.
شهرستان دزفول 107 هزار مشترک خانگی ، تجاری و صنعتی آب دارد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.