به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد وغبار درساعت 16 جمعه درشهرهای شادگان یک هزار و 658 میکروگرم بر مترمکعب، اهواز یک هزار و 472 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان 462 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد786 میکروگرم بر مترمکعب، امیدیه 76 میکروگرم بر مترمکعب و شوش460 میکروگرم بر متر مکعب است.
استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
پدیده گرد و غبار از دیروز، کم و بیش، در اهواز و تعدادی از شهرهای خوزستان آغاز شده که با تا امروز با شدت و ضعف ادامه یافته است. هواشناسی خوزستان اعلام کرده این پدیده تا پایان امروز در شهرهای مرزی استان باقی می ماند.

*قطع برق ارتباطی با گرد و خاک ندارد
همچنین در پی قطع برق در چند نقطه از اهواز، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان اعلام کرد: قطعی برق به صورت موردی و جزئی در چند خیابان در اهواز رخ داده که این مساله ارتباطی با گرد و خاک امروز ندارد.
علیرضا شکرخدایی در گفت وگو با ایرنا افزود: علت قطع برق مسائل فنی و افزایش مصرف در این مناطق بوده است.
بر اساس این گزارش، سامانه 121 اداره برق اهواز در پاسخ به تماس گیرندگان با این سامانه، علت قطع برق را شرایط ناپایدار جوی اعلام می کند.
در یک اتفاق بی سابقه، طوفان گرد و خاک هشتم بهمن پارسال تاسیسات برق اهواز و تعدادی از شهرهای استان را فلج کرد و باعث قطع برق چند روزه این شهرها شد که در پی آن آب و شبکه ارتباطی نیز قطع شد.
شعاعی مدیر طرح ملی گرد و غبار پیش از این گفته است که متخصصان و محققان دنیا درباره این رویداد بی سابقه در اهواز در حال تحقیق هستند و آن را به عنوان یک حادثه جدید از تبعات گرد و غبار به شمار آورده اند.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.