رضا غضنفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام راه اندازی تعداد 13 دفتر مشترکین در شهرهای استان اضافه کرد: افزایش سطح استانداردها و ایمنی، جلوگیری از تأخیر در نصب کنتور و ارائه خدمات به مشترکین،ایجاد سیستم یکپارچه آموزش مدرن و هدفمند،جلوگیری از تضییع حقوق پرسنل و نظارت بر کلیه فعالیت های خدمات مشترکین و بصورت عملیاتی از دیگر اهداف شرکت در راه اندازی این دفاتر می باشند.
وی تصریح کرد: با شروع به کار این دفاتر، چرخه زمانی واگذاری انشعاب از 23 روز در سال 1394 به 11 روز در حال حاضر رسید که این موضوع موجب رضایتمندی مشترکین شده است.
وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در حال حاضر با چهار ناحیه و 85 اداره، خدمات خود را در گستره ای به مساحت 58 هزار کیلومتر مربع به یک میلیون و ده هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی با جمیعتی نزدیک به چهار میلیون نفر از ساکنان استان به جز شهرستان اهواز، عرضه می نماید.
وی گستردگی و تنوع جغرافیایی خوزستان را از ویژگی های منحصر به فرد این استان برشمرد و اضافه کرد: رطوبت شدید، شوری بالای خاک، گرد و عبار و هجوم ریزگردها و نیز دمای زیاد هوا که تا 53 درجه در تابستان 1395 به ثبت رسید کار برقرسانی و ایمن ساختن شبکه های شهری و روستایی را با چالش روبرومی سازد.
غضنفری به تجهیز 65 دفتر اتفاقات در این شرکت اشاره کرد و گفت: چالشهای یاد شده مانع از خدمات رسانی سریع و بی وفقه کارکنان شرکت در سراسر استان خوزستان نشده و هم اکنون گروه های اتفاقات در کلیه شهرهای استان برای تامین شبکه ایمن و پایدار برق، آماده و فعال هستند.
وی با اشاره به افزایش سالانه نزدیک به 50 هزار مشترک برق در استان خوزستان افزود: با تلاش های صورت گرفته در خصوص افزایش شبکه های متوسط و ضعیف در 4 سال گذشته ، حجم شبکه برق استان به 30 هزار و 413 کیلومتر با 336 هزار پایه برق رسیده است.
وی گفت: در حال حاضر این شرکت بیش از یک میلیون و 10 هزار مشترک برق در سطح استان دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان جایگاه این شرکت در صنعت برق کشور را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: شرکت توزیع برق خوزستان طبق آمارهای شرکت توانیر در سال قبل رتبه نخست مصرف سالیانه خانگی مشترکین برق، رتبه نخست تعداد ترانسفورماتورهای شبکه، رتبه دوم در فروش برق و رتبه سوم در طول شبکه فشار را کسب کرد که حاکی از وسعت کارهای انجام شده در استان است.
غضنفری افزایش تعداد روستاهای برقدار شده در سال 1394 نسبت به سال 1393 را بیش از 57 درصد عنوان کرد و گفت: این افزایش عملکرد در حالی بود که به دلیل وجود آثار تحریم ها و محدودیت های مالی در منابع اعتباری طرح ها، با مشکلات فراوانی در تامین تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز روبرو بودیم.
وی یادآور شد: با تلاشهای انجام شده در این شرکت تعداد روستای برقدار شده استان تا پایان این سال به سه هزار و 294 روستا با جمعیت 182 هزار و 979 خانوار افزون گردیده که خوزستان از این حیث مقام سوم در برقرسانی روستایی کشور را به دست آورد.
غضنفری با بیان تلاش کارکنان شرکت در گرمای طاقت فرسای تابستان 1395 که کشور، گرم ترین روزهای 50 سال گذشته را
تجربه کرد اضافه نمود: این شرکت در سال 1395 با برقرسانی به 44 روستای محروم استان، تعداد 604 خانوار را در این مناطق تحت پوشش شبکه برق قرار داد.
وی یکی از مشکلات اساسی صنعت برق کشور و نیز استان را وجود انشعابات غیرمجاز دانست و اظهار داشت: کارشناسان
صنعت برق، سه تا چهار درصد از تلفات کل کشور را مربوط به انشعابات غیر مجاز دانسته اند که اگر میزان تولید سالانه انرژی
برق را حدود 200 میلیارد کیلووات ساعت در نظر بگیریم مشاهده می شود که سالانه حدود 6 میلیارد کیلووات ساعت،
صرف تلفات ناشی از انشعابات غیر مجاز می گردد.
وی گفت: به عبارتی دیگر، صنعت برق سالانه 420 میلیارد تومان از بابت انشعابات غیر مجاز در شبکه های توزیع دچار خسارت می گردد.
وی در خصوص جمع آوری انشعابات غیرمجاز در سطح استان گفت: از 81 هزار و 990 انشعاب شناسائی شده 69 هزار 628 انشعاب غیرمجاز در سال 94 جمع آوری گردید.
وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح جهادی کاهش تلفات طرح جایگزینی کابل های خود نگهدار با کابل های مسی در استان اجرا شد و با احداث حدود پنج هزار و 400 کیلومتر کابل خود نگهدار تا پایان سال 1394 این شرکت در شمار پنج شرکت موفق کشور قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان همچنین از تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار طی تفاهم نامه این شرکت با شرکت توانیر و اجرای 28طرح کاهش تلفات در شهرهای استان خوزستان در سال 1395 خبر داد و بیان کرد: همزمان با اجرای طرح های کاهش تلفات برق در استان در سال گذشته 47 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی گردید که 28 هزار و 580 مورد از این انشعابات جمع آوری شده است.
وی همچنین اعلام کرد: با تلاش های انجام شده نرخ تلفات برق از 15،73 درصد در سال 1394 به 13،28 درصد در پایان سال1395 کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان نیمه نخست سال و فصل گرما را یکی از چالش های بزرگ شرکت توزیع برق خوزستان در جهت تامین برق پایدار برای مشترکان دانست و گفت: در سال های اخیر افزایش دما تا میزان 53 درجه به افزایش مصرف برق انجامیده است به طوری که در سال 1395 پیک بار استان با عبور از مرز چهار هزار مگاوات به 4191 مگاوات رسید و از این نظر خوزستان همچنان در رتبه دوم مصرف در میان استان های کشور قرار گرفت.
غضنفری میزان موفقیت و عملکرد شرکت در راستای اجرای طرح های پیک سایی در نیمه نخست سال 1395 را 200 درصد ذکر کرد
و بیان کرد : علیرغم افزایش 3.9 درصد پیک بار شبکه در سال 1395 نسبت به سال 1394 که به علت افزایش مشترکین در
سطح استان می باشد، اجرای موفق طرح های پیک سایی به ما این امکان را داد تا علاوه بر عرضه برق بیشتر، پایداری شبکه
را در ایام گرم سال تامین کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی آژانس های مشترکین برق در شهرهای استان خوزستان اشاره کرد و با بیان
برخی از ویژگی های این طرح خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب و به موقع به کلیه مخاطبین، متقاضیان
و مشترکین از مهم ترین اهداف راه اندازی آژانس هاس مشترکین است.
6064
خبرنگار: حمید رضا ترابی فرد** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.