به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:امروز برخی افراد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اند که بطور مستقیم و غیر مستقیم به دنبال ثروت اندوزی و قدرت طلبی هستند لذا در این رابطه هیات نظارت باید مراقب باشد.
امام جمعه دزفول تاکید کرد:افرادی باید توسط مردم انتخاب شوند که دست درازی به بیت المال را قطع کنند زیرا اگر قدرت و ثروت یکجا جمع شود فسادآور خواهند بود لذا افرادی که قصد خدمت به مردم را دارند باید قید حقوق های نجومی و امکانات کذایی را بزنند و مسیر را به گونه ای رقم بزنند که راهی برای رانت خواری اطرافیانشان نیز وجود نداشته باشد.
وی بر مجازات افراد مفسد سرشناس تاکید کرد و افزود:اطرافیان مسئولانی که به جان بیت المال افتادند نیز باید به عنوان مفسد اقتصادی تحت پیگرد قرار گیرند تا فرهنگ اسلامی در جامعه پیاده شود در غیر اینصورت ممکن است فاتحه انقلاب خوانده شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی روحانیت را مطالبه گر حقوق مردم در جامعه دانست و گفت:دشمن تلاش می کند تا مردم را از صحنه انتخابات دور کند تا به اهداف خود برسد .
خطیب جمعه دزفول اضافه کرد:در مذاکرات هسته ای مسئولان نباید در مقابل هیاهوی دولت ترامپ عقب نشینی کنند و با اقتدار در مقابل زیاده خواهی آنها بایستند زیرا اگر آمریکا می توانست به ایران حمله کند ذره ای صبر نمی کرد و تهدید نظامی تنها یک بلوف خنده دار است .
وی ضمن تبریک حلول ماه شعبان و میلاد امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل (ع)،ولادت حضرت زین العابدین (ع) و روز پاسدار و جانباز گفت:ایمان به خدا و استقامت در راه خدا خصوصیت بارز پاسداران است، پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند ما می توانیم و بعد از آن نیز با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس به همت قرارگاه خاتم الانبیا کشور از واردات بنزین خودکفا شد.
امام جمعه دزفول همچنین شهادت خلبان علی اکبر شیرودی و 9 اردیبهشت ماه روز شوراها را گرامیداشت و گفت:شوراها به افرادی نیاز دارند که روحیه کار شورایی و جمعی داشته باشند و افرادی که به خرد جمعی تمکین نمی کنند و خودرای هستند باعث کندشدن کار شوراها می شوند .
وی افزود:افرادی که می خواهند به هر قیمتی رای مردم را کسب کنند انگیزه خدمت به مردم را ندارند .
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت:اقامه نمازجماعت صبح در مساجد دزفول کمرنگ شده که فرهنگ اقامه نماز باید در مساجد نهادینه شود.
وی همچنین نسبت به افزایش تکدی گری در دزفول هشدار داد و گفت:تکدی گری در دزفول یک برنامه حساب شده است به گفته دادستان دزفول افرادی که از تمکن مالی برخوردارند به صورت تیمی اقدام به تکدی گری در سطح شهر دزفول می کنند که مسئولان باید به فکر حل این معضل باشند.
امام جمعه دزفول در پایان خطبه های نمازجمعه شهادت 9 نفر از مرزبانان میرجاوه به دست تکفیری ها را تسلیت گفت و از دستگاه دیپلماسی خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.